سه شنبه / ۱۲ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۷
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۸۳۵۸
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و ادوات کشاورزی در تبریز دایر شد

نمایشگاه های بین المللی صنایع دستی و ادوات و ماشین آلات کشاورزی، نهاده ها و تجهیزات آبیاری روز سه شنبه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز گشایش یافت.

نمایشگاه صنایع دستی از امروز تا 16 تیرماه با حضور کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان و شرکت های مختلف از سراسر کشور در سالن امیرکبیر نمایشگاه بین المللی تبریز دایر است.
در این نمایشگاه انواع محصولات و تولیدات صنایع دستی، ورنی بافی، منبت چوب، معرق چوب، زیورآلات سنتی، سفال و سرامیک، سنگ های قیمتی، لباس های سنتی، میناکاری، حکاکی روی فلز و نقره، چاپ باتیک و ممقان دوزی به معرض دید عموم گذاشته شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در این خصوص در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه نمایشگاه مزبور با عنوان ' تبریز 2018 ' با محوریت معرفی، عرضه و حمایت از هنرهای دستی و سنتی هنرمندان ایرانی فعالیت می کند، افزود: این نمایشگاه هشتمین دوره از نمایشگاه ملی صنایع‌ دستی تبریز محسوب می ‌شود.
مرتضی آبدار از حضور فعال گروه ها و تشکل های مردم نهاد، دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این دوره از نمایشگاه صنایع دستی به شکل ویژه خبر داد.
وی با بیان اینکه تمامی امکانات لازم برای برگزاری نمایشگاه بین المللی صنایع دستی تبریز- ایران مهیا شده است، گفت: تعداد 220 غرفه برای عرضه محصولات صنایع دستی در این نمایشگاه آماده است.
مرتضی آبدار اظهار داشت: این نمایشگاه علاوه بر فراهم آوردن زمینه رونق و ترویج صنایع دستی می تواند ظرفیتی برای معرفی رویداد گردشگری تبریز 2018 برای میهمانان و حاضرین در این نمایشگاه باشد.
آذربایجان شرقی با برخورداری از مجموعه زیبا و بدیع از انواع گوناگون صنایع دستی، قطب مهم و محوری این حوزه در کشور به شمار می رود که می تواند یکی از عوامل و زیربناهای توسعه گردشگری ایران و آذربایجان باشد.
این استان با کسب 26 نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی رتبه دوم کشوری را دارد و هم اکنون 11 هزار نفر از جمعیت آذربایجان شرقی در این حوزه فعالیت دارند.
همچنین نوزدهمین نمایشگاه بین المللی ادوات و ماشین آلات کشاورزی با شرکت استان های آذربایجان شرقی و غربی، تهران، همدان، البرز، خراسان رضوی، اصفهان، یزد، کردستان، فارس و مازندران در سالن شهریار دایر شده است.
این نمایشگاه در زمینه ماشین آلات و ادوات کشاورزی، کودهای شیمیایی و سموم، لوله پلی اتیلن و پی وی سی و تجهیزات آبیاری از امروز تا 15 تیر برگزار می شود.
علاقه مندان می توانند از ساعت 16 تا 22 به محل این نمایشگاه ها مراجعه کنند.


(سه شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۱۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها