چهارشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۴
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۸۲۳۹
گزارشگر : ۳۵۱۶
سرویس سرویس عمومی

ورود استانداردهای جدید در صنایع غذایی و کشاورزی

عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان نمونه با تاکید بر ضرورت تعریف صحیح امنیت غذایی، گفت: سهم ایران در تولید مواد غذایی ایمن در مقایسه با کشورهای دیگر کم است و ظرفیت های زیادی برای افزایش آن وجود دارد.

محمدامین کاظمیان عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان نمونه با اشاره به ضرورت پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و ایمنی موادغذایی با تمرکز بر استانداردهای BRC و IFS در صنعت غذا اظهار کرد: هدف اصلی این است که سلامت جامعه ایران و ورود موثر تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی ارتقاء یابد که بر این اساس به دنبال افزایش سطح آگاهی‌رسانی به مردم هستیم، به همین جهت ، این دوره آموزشی دهم تیرماه برگزار خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن صادرکنندگان نمونه و برتر افزود: به دنبال تحولی بنیادین در صنایع غذایی کشور هستیم، این در حالی است که قدرت مذاکره با جهان امروز، ورود، تأمین و حضوری مؤثر و ماندگار در شبکه های توزیع و عرضه غذایی دنیا، ادبیاتی متفاوت می‌طلبد، که استانداردهای BRC و IFS شاه بیت آن است.

وی با اشاره به اینکه پویش ملی صادرات، بلوغ همه صنایع غذایی ایران را هدف گرفته خاطرنشان کرد: استقرار استانداردهای BRC و IFS برای سلامت ملت‌ها و آیندگان یک نیاز است، براین اساس در این کارگاه  در کنار آشنایی با استانداردهای BRC و IFS  موضوعات مدیریت سیستم، کنترل خطرات و نقاط بحرانی و قابلیت ردیابی مطرح می شوند.

به گفته حاج‌کاظمیان، واقعیت این است که عمر صنایع غذایی ناایمن، دیگر به سر آمده است و باید به مردم ایران تعریف صحیح امنیت غذایی را اطلاع رسانی کرد؛ زیرا گواهی هایی چون HACCP و ISO ها، کیفیت و ایمنی محصول را به ارمغان نمی‌آورند؛ این در حالی است که هدف نهایی این کارگاه  سلامت جامعه است و برای تحقق این امر لازم است تا سهم ایران را در تولید موادغذایی ایمن در مقایسه با دیگر کشورها افزایش یابد.

وی افزود:دنیای امروز، دنیایی هوشمند است و دولتهای هوشمند، برای حفظ خود، منافع و سلامت ملتهایشان را به خوبی هدف گرفته‌اند، چراکه هزینه درمان و تامین اجتماعی برای دولتها بسیار سنگین و طاقت فرسا است.

حاج کاظمیان با بیان اینکه بازارهای جهانی به دنبال محصولات با کیفیت و قیمت مناسب هستند، ادامه داد: کالای ناایمن با هر رنگ و طعم و بسته بندی به هیچ عنوان نمی تواند در بازارهای امروز فروش داشته باشد؛ زیرا تولیدکننده ای ایمن خطاب می شود که استقرار استانداردهایی چون BRC و IFS را در دستور کار سازمان خود قرار داده  و البته سالانه نیز این استانداردها ارتقا می یابند و حتی با قدرت پول، هرگز نمی توان آنها را خرید.

موسس پویش ملی صادرات با تاکید بر اینکه این استانداردها، صرفا بهانه ای برای تبلیغ محصول نیست، تصریح کرد: این استانداردها ابزاری برای حضور و نقش آفرینی در سبد کالای ایمن هستند و رسالتی شفاف دارند.این در حالی است که به دلیل قابلیت ردیابی در زنجیره تامین از ابتدا به انتها و از انتها به ابتدا ، مانع هرگونه عدم انطباق و در ادامه مخاطره برای مصرف کننده نهایی می شود و به همین دلیل است که این استانداردها برای تمامی حلقه های زنجیره تامین، تعریف شده اند.

بنابرایم گزارش، شرکت در این کارگاه برای عموم علاقمندان و صاحبان صنایع غذایی، تامین کنندگان مواد اولیه، کارشناسان و ناظران امور کیفی در این حوزه به صورت رایگان است .علاقمندان برای حضور در این کارگاه می توانند با دبیرخانه پویش ملی صادرات تماس بگیرند.

(چهارشنبه ۶ تیر ۱۳۹۷) ۰۹:۲۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها