یکشنبه / ۳ تیر ۱۳۹۷ / ۲۰:۰۶
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۸۱۹۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
مهر
سرویس تغذیه و سلامتی

بیشترین شکایات از اماکن غیر بهداشتی/ سهم نانوایی ها

رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت، آخرین وضعیت شکایات مردمی از اماکن غیر بهداشتی را تشریح کرد.

محراب آقازاده با اشاره به فعالیت شبانه روزی این سامانه برای دریافت و رسیدگی به اخبار و شکایات مردمی در حوزه بهداشت، گفت: در خرداد ماه، ۷۴۶۳ خبر و شکایت در سامانه بهداشت ۱۹۰ ثبت شد که تاکنون به ۹۶ درصد این اخبار و شکایات رسیدگی شده است.
وی افزود: بیشترین شکایت ها از حوزه تحت پوشش دانشگاه های علوم پزشکی شهید بهشتی و مشهد(۱۲ درصد)، ایران (۱۰ درصد) و شیراز و اصفهان(۸ درصد) بوده است.
آقازاده تصریح کرد: شکایت از اماکن مسکونی دارای فعالیت غیر مجاز و غیر بهداشتی با ۱۸درصد، نانوایی ۱۰ درصد و  بقالی و سوپرمارکت ۸ درصد، در صدر اخبار این سامانه قرار گرفتند.
رئیس سامانه بهداشت ۱۹۰ وزارت بهداشت همچنین ادامه داد: عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد ۱۱ درصد، عرضه مواد غذایی بسته بندی شده فاقد تاریخ مصرف معتبر و دفع غیر بهداشتی فاضلاب با ۶ درصد و وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی ۵ درصد اخبار سامانه را به خود اختصاص دادند.
آقازاده در خصوص اقدامات انجام شده برای اخبار و شکایت های ثبت شده در سامانه بهداشت ۱۹۰، اظهار داشت: اقدامات قانونی معمول در زمینه این شکایت ها منجر به صدور اخطارهای بحرانی و غیر بحرانی به میزان ۲۲ درصد شد که با توجه به این اخطارها ۱۷ درصد از اماکن و مراکز نسبت به رفع نقص نواقص اعلام شده توسط کارشناسان بهداشت اقدام کردند و مابقی نیز در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه ۷۳ درصد از تماس گیرندگان با سامانه بهداشت ۱۹۰ مرد و ۲۷ درصد زن بودند، گفت: میزان رضایتمندی مردمی از این سامانه، ۹۴ درصد است که این میزان از نظرسنجی ۳۵ درصد از کل اخبار سامانه در ماه خرداد حاصل شده است.

(یکشنبه ۳ تیر ۱۳۹۷) ۲۰:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها