جمعه / ۱ تیر ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۸۱۴۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پرداخت ۱۲ میلیارد خسارت بیمه محصولات کشاورزی در لرستان

مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان از پرداخت ۱۲ میلیارد تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی این استان خبر داد.

فتح‌الله رفیعی با اشاره به این‌که صنعت بیمه دوجانبه است و میان کشاورز به‌عنوان بیمه‌گذار و صندوق بیمه قرارداد منعقد می‌شود، اظهار کرد: در این راستا این قرارداد در شرایط و مدت‌زمان خاصی منعقد می‌شود.
وی با بیان این‌که به‌طورمعمول ۱۰۰ درصد خسارت از سوی بیمه‌ها هم‌چنین بیمه کشاورزی پرداخت نمی‌شود، ادامه داد: هدف از ایجاد این صندوق جبران قسمتی از خسارت‌های وارده است.
مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان با بیان این‌که در قبال مبلغ اندکی از کشاورز قرارداد بیمه‌ای منعقد می‌شود، گفت: به‌طورمعمول برای گندم دیم اگر خسارت به‌صورت ۱۰۰ درصدی باشد ۳۵۰ هزار تومان در قبال حدود ۷۰ هزار تومان که از کشاورز گرفته‌شده، پرداخت می‌کنیم.
رفیعی با اشاره به این‌که در بخش دیم بر اساس میزان خسارت، این‌که در چه مرحله‌ای خسارت واردشده، رشد گیاه و ... غرامت پرداخت می‌شود، گفت: در بخش آبی غرامت‌ها متفاوت است و بستگی به میزان پرداختی کشاورز هم‌چنین شرایط کشت دارد.
وی با تأکید بر این‌که در سایر بخش‌های کشاورزی نیز به همین‌گونه غرامت‌ها پرداخت می‌شود، گفت: در زمینه ٔ پرداخت غرامت‌ها سال‌های گذشته از محل درآمد بانک کشاورزی همان روزی که غرامت تعیین می‌شد در طول همان روزها هم پرداخت می‌شد، هم‌اکنون این امر ممنوع شده و صندوق بیمه کشاورزی طی دو سال گذشته اعتبارات را از طریق دولت دریافت کرده است و این امر موجب پرداخت دیرهنگام غرامت‌ها می‌شود.
مدیر صندوق بیمه کشاورزی لرستان با بیان این‌که سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان در بخش زارعت، دام، طیور و آبزیان غرامت خسارت به کشاورزان داشتیم، گفت: از این میزان ۱۲ میلیارد تومان پرداخت شده است.
رفیعی با بیان این‌که در سال زراعی جدید صندوق بیمه بر اساس مصوبه مجلس ردیف بودجه گرفته است، یادآور شد: به‌طور حتم امسال فاصله پرداخت غرامت‌ها کاهش پیدا می‌کند.


(جمعه ۱ تیر ۱۳۹۷) ۱۴:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها