شنبه / ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۰۷:۴۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۷۴۹۴
گزارشگر : ۳۵۵۱
باشگاه خبرنگاران
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

سهم 25 درصدی بخش کشاورزی در اشتغالزایی

یک مقام مسئول با اشاره به سهم 25 درصدی تولیدکنندگان کشاورزی و صنایع جانبی در اشتغالزایی ،حمایت از این بخش را یک ضرورت دانست.

رضا نورانی رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد، اظهار کرد: با توجه به آنکه 25 درصد سهم اشتغال در کشور مربوط به تولیدکنندگان کشاورزی و صنایع جانبی است و در صادرات آمار و ارقام خوبی داریم؛ بنابراین حمایت از کشاورزان و بخش کشاورزی یک ضرورت به شمار می رود.
وی با اشاره به اینکه مجموع تولید محصولات کشاورزی در کشور 127 میلیون تن بوده است، افزود: براساس آخرین آمار فائو، 30 تا 35 درصد این میزان تولید تبدیل به ضایعات می شود درحالیکه این میزان تامین کننده غذای 8 تا 9 میلیون نفر است که در صورت صادرات خام و فرآوری شده این محصولات در صنایع تبدیلی می توان ارزآوری مناسبی برای کشور داشت.
نورانی با اشاره به چالش های پیش روی صادرات بیان کرد: زمانی که دولت یک شبِ تصمیماتی مبنی بر واردات کالا با دلار 4200 تومانی اتخاذ می کند،باید اذعان کرد که رویکرد دولت بیشتر حمایت از تولید کننده خارجی و واردات است.
رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی با بیان اینکه صادرات مکمل تولید است و پتانسیل بالایی در تولید محصولات کشاورزی داریم ،گفت: از نظر طعم و استانداردسازی در بسته بندی قابل رقابت هستیم؛بنابراین امضای پروتکل های دوجانبه امری ضروری به شمار می رود.


(شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۰۷:۴۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها