شنبه / ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۱
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۷۰۷۰
گزارشگر : ۳۵۱۶
خانه ملت
سرویس فرآورده های لبنی

دولت‌ مکانیزم‌هایی برای جلوگیری از افزایش قیمت محصولات لبنی اتخاذ کند/ ضرورت دقت بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر بازار محصولات لبنی

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس خواستار دقت و نظارت بیشتر دستگاه‌های نظارتی بر بازار محصولات لبنی شد.

علی وقف‌چی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  با انتقاد از نابه‌سامانی در بازار محصولات لبنی که طی روزهای اخیر اتفاق افتاده است، گفت: طی روزهای اخیر شاهد این هستیم که قیمت انواع شیر پاستوریزه، ماست و برخی دیگر از محصولات لبنی افزایش یافته که نارضایتی‌ مردم را فراهم کرده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس با طرح این سؤال که تا چه وقت باید شاهد نابه‌سامانی در قیمت محصولات کشاورزی و دامداری باشیم؟، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگوی افزایش قیمت و نابه‌سامانی‌های ایجاد شده در بازار محولات لبنی باشد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، افزود: وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه تولیدکنندگان محصولات دامی و کشاورزی اقدامات مؤثری در جهت تعدیل قیمت‌‌ها انجام دهند.

وقف‌چی یکی از دلایل افزایش قیمت محصولات لبنی را، سودجی واسطه‌گران به جهت نوسانات اخیری که در بازار ارز ایجاد شد، عنوان و تأکید کرد: دولت مکانیزم‌‌هایی برای جلوگیری از سوء‌استفاده واسطه‌گران برای افزایش قیمت محصولات دامی و لبنی اتخاذ کند.

وی ادامه داد: در حوزه انتخابیه بنده، مردم مراجعات متعددی به دفتر دارند و از افزایش قیمت محصولات لبنی گلایه می‌کنند، مسئولان باید رسیدگی کنند.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه سود افزایش قیمت کاذب محصولات لبنی به جیب سوداگران و واسطه‌ها سر ریز می‌شود و کشاورزان و دامداران در این میان نفعی ندارند؛ البته نیازمند این هستیم که دستگاه‌های نظارتی نیز بر اِعمال قیمت‌های محصولات لبنی در بازار، به‌خصوص شیر پاستوریزه، نظارت و دقت بیشتری داشته باشند.

(شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) ۱۱:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها