سه شنبه / ۸ اسفند ۱۳۹۶ / ۰۸:۴۷
سرویس : فرآورده های گوشتی و پروتئینی
کد خبر : ۷۶۲۳۳
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایرنا
سرویس فرآورده های گوشتی و پروتئینی

دولت تعرفه واردات گوشت گوساله منجمد را به 12درصد کاهش داد

هیات وزیران در مصوبه جدید خود، حقوق گمرکی و سود بازرگانی گوشت گوساله را به 12 درصد کاهش داد.

هیات وزیران در جلسه دوم اسفندماه 1396 به پیشنهاد مشترک وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی و امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران این مصوبه را تصویب کرد و روز گذشته ابلاغ شد.
همچنین این مصوبه جدید از سوی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برای اجرا به وزارتخانه های جهادکشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی ابلاغ شده است.
براساس این مصوبه مجموع حقوق گمرکی و سود بازرگانی گوشت گوساله (سرد و منجمد) ردیف تعرفه‌های (02021010) و (02011010) از 26 درصد به 12 درصد کاهش می‌یابد و اجرای این مصوبه از زمان تصویب و ابلاغ لازم الجراست.
اکنون 820 هزار تن گوشت قرمز معادل 90 درصد در داخل کشور تولید و حدود 100 هزار تن آن به شکل گوشت گوساله منجمد و گوشت گرم گوسفندی به کشور وارد می شود.
به طور عمده واردات گوشت گوساله منجمد از برزیل و گوشت گوسفندی گرم از استرالیا، ارمنستان، گرجستان، داغستان، مغولستان، روسیه، قرقیزستان و قزاقستان در حال انجام است و همچنان این روند ادامه دارد.
مصرف سرانه گوشت قرمز در ایران 11.5 کیلوگرم برای هر نفر است.
کاهش تعرفه برخی اقلام بویژه کالاهای اساسی با هدف تنظیم بازار مصرف در ایام خاص از جمله ایام نوروز یا ماه مبارک رمضان انجام می شود.

(سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۶) ۰۸:۴۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها