یکشنبه / ۶ اسفند ۱۳۹۶ / ۲۰:۳۶
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۶۱۸۸
گزارشگر : ۳۵۱۶
باشگاه خبرنگاران جوان
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی

نوسان قیمت دام زنده در ایام پایانی سال، طبیعی است

مدیرعامل اتحادیه دامداران گفت: در مقاطعی که با افزایش تقاضا در بازار روبرو می شویم، نوسان قیمت دام زنده در ایام پایانی سال، امری طبیعی است.

علیرضا عزیزاللهی مدیرعامل اتحادیه دامداران ، نوسان قیمت دام  زنده در ایام پایانی سال را امری طبیعی دانست و گفت: در مقاطعی که با افزایش تقاضا در بازار روبرو می شویم، شاهد تغییر و تحولاتی در قیمت هستیم که بدین منظور پشتیبانی امور دام در فصل های مستعد، اقدام به عرضه ذخیره های خود در بازار می‌کند و امسال در صورت نوسان قیمت، این امر صورت خواهد گرفت.

به گفته وی؛ با توجه به اعلام پشتیبانی امور دام مبنی بر ذخیره سازی مناسب، نگرانی مبنی بر نوسان شدید قیمت در بازار وجود ندارد.

عزیزاللهی از ثبات نرخ گوساله زنده در بازار خبر داد و افزود: البته نرخ گوسفند در مراکز و استان های مختلف عرضه، متفاوت است.

این مقام مسئول نرخ هر کیلو گوسفند زنده 16 هزار و 500 تا 17 هزار تومان و گوساله 12 هزار و 500 تا 13 هزار تومان اعلام کرد.

وی با اشاره به تاثیر افزایش نرخ ارز در واردات گوشت قرمز بیان کرد: اگرچه نوسان نرخ ارز می تواند در میزان واردات تاثیرگذار باشد اما ملاک واردات آمار گمرک است .

خودکفایی کره با اصلاح نژاد دام امکان پذیر است
مدیرعامل اتحادیه دامداران در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سالیانه 100 میلیون دلار ارز برای واردات کره از کشور خارج می شود، اظهار کرد: سالیانه برای تامین نیاز داخل 50 هزارتن کره وارد می شود که بسته به نرخ ارز و قیمت های جهانی حداقل 100 میلیون دلار ارز از کشور خارج می شود.

وی در پاسخ به این سوال که امکان خوداتکایی کره در داخل وجود دارد یا خیر، افزود: اگرچه خودکفایی کره در داخل نیازمند زمان است، اما وزارت جهاد کشاورزی با توسعه پرورش گاومیش و تغییر برنامه اصلاح نژاد به دنبال تولید شیرهای پرچرب و تحقق خودکفایی کره در داخل است.

عزیزاللهی در خاتمه تصریح کرد:  با استفاده از برنامه اصلاح نژاد در صنعت دامپروری از طریق ارتقای کیفیت و میزان چربی شیر، امکان خودکفایی تولید کره ، بتدریج در داخل امکان پذیر خواهد شد.

(یکشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۶) ۲۰:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها