یکشنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ / ۰۸:۰۶
سرویس : اقتصاد
کد خبر : ۷۵۸۰۵
گزارشگر : ۳۵۵۱
ایسنا
سرویس اقتصاد

مالیات بر ارزش افزوده و ثابت نبودن قیمت‌ها مهم‌ترین دغدغه تولید است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از مهمترین دغدغه‌های جدی سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی بوده و ثابت نبودن قیمت‌ها نیز دغدغه‌ توسعه تولید و صنعت در کشور شده است.

محمد شریعتمداری یزد در جلسه شورای اداری استان که با حضور معاون اول رییس جمهور برگزار شد، با بیان این‌که بخش اعظم مشکلات تولید و صنعت کشور عوامل برون زا هستند، اظهار کرد: ثابت نبودن قیمت‌ها یکی از مهمترین دغدغه‌های توسعه تولید و صنعت در کشور است.
وی مسئله عدم کفایت حجم تسهیلات بانکی مورد نیاز واحدهای معدنی و تولید را از دیگر مشکلات موجود در راستای توسعه اقصادی کشور دانست و افزود: تدوین راهکار راهگشا در این حوزه یکی از موارد در دستور کار دولت است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت بحث مالیات بر ارزش افزوده یکی دیگر از دغدغه‌های جدی سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی است، گفت: در استان یزد ۳۳۰۰ واحد صنعتی و معدنی در حال فعالیت و ارائه خدمات هستند.
این مقام مسئول با بیان این‌که صدور بیش از ۴۰۰۰ جواز تأسیس واحد تولیدی و صنعتی در دستور کار است، افزود: میزان رشد صدور جواز تأسیس در استان یزد ۱۳.۵ درصد رشد یافته است.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۵۷ واحد تولیدی در استان یزد بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. 
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین در حاشیه افتتاح طرح نیروگاهی و فولادی چادرملو اردکان که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر نیرو در این مجتمع معدنی برگزار شد، با بیان اینکه در سال ۵۷ ما به لحاظ فولادی معدن چغارت را داشتیم، اظهار کرد: ظرفیت تولید فولاد ایران در آن سالها منحصر بود به ۵۰۰ هزار تن فولاد اصفهان و امسال این ظرفیت تولید به تمام نقاط کشور افزایش یافته است.
وی با بیان این‌که امروز ظرفیت تولید فولاد خام کشور به ۳۳ میلیون تن رسیده است، افزود: ایران رتبه ۱۴ جهان در تولید انواع فولاد را به خود اختصاص داده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با اشاره به این‌که تا سال ۱۳۹۹ به همت صنعتگران ایران تولید فولاد ایران به ۳۰ میلیون تن افزایش پیدا می‌کند، گفت: در تولید مس ظرفیت تولید امروز کشور به ۴۰۰ هزار تن رسیده است.
شریعتمداری تصریح کرد: تولید سالانه ۴۵۰ هزار تن روی، ۵۰۰ هزار تن آلومینیوم، ۸۵ میلیون تن سیمان، ۵۵۰ میلیون متر مربع کاشی، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن شیشه جام و ۷۵۰ هزار تن تولید ظروف شیشه‌ای از جمله دستاوردهای دولت تدبیر و امید است.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: با افتتاح این واحد نیروگاهی و فولادی چادرملو ظرفیت زنجیره فولاد ایران ۱۶۵ تن افزایش پیدا می‌کند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه افزود: در دولت تدبیر و امید ظرفیت تولید فولاد ۲.۵ برابر، تولید کنساتره ۷۵ درصد، گندله ۱۰۰ درصد، تولید شمش ۳۳ درصد و تولید نورد ۲۹ درصد رشد یافته است.
وی با توجه به کمبود آب توجه به بحث انرژی را یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه دانست و بیان کرد: در سال ۲۰۱۶ معادل ۱۱ درصد و در سال ۲۰۱۷ بخش فولاد کشور ۲۲ درصد رشد داشته است.
این مقام مسئول در پایان با بیان این‌که در استان یزد  ۳۳۰۰ واحد در حال فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: ۱۵۰۰ واحد صنعتی جدید در استان یزد رشد بالای ۶۰ درصد دارند.

(یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶) ۰۸:۰۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها