چهارشنبه / ۶ دی ۱۳۹۶ / ۱۳:۱۲
سرویس : فرآورده های لبنی
کد خبر : ۷۴۹۹۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس فرآورده های لبنی

محصول لبنی با نام تجاری دوغ توراغان غیر مجاز است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه فرآورده لبنی دوغ با نام تجاری توراغان فاقد مجوز بهداشتی و غیر قابل مصرف است، گفت: شهروندان باید زمان خرید مواد غذایی به شماره پروانه ساخت آن توجه کنند.

کامبیز حسن زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه کنترل دقیق سلامت مواد غذایی از اولویت های این معاونت است، اظهار کرد: در جدیدترین بررسی ها، فرآورده لبنی دوغ تورغان فاقد مجوز بهداشتی و غیرقابل مصرف شناخته شد.
چندی پیش این معاونت عسل شهد ناب، عسل به دانه گل، برخی گلاب و عرقیجات گیاهی محصول شرکت گلچین نوین با نام تجاری پدیده، گلاب و عرقیات گیاهی کارخانه صداقت گلاب با نام تجاری لطیف را غیر مجاز اعلام کرد.
وی ادامه داد: گلاب و عرقیات گیاهی با نام تجاری دو آتشه قمصر کاشان، عرقیات گیاهی نام تجاری ماهان و عرقیات گیاهی با نام تجاری روناس نیز از دیگر مواد غذایی است که پیشتر از سوی این معاونت به عنوان خوراکی های غیر مجاز اعلام شده بود.
حسن زاده افزود: برخی مواد غذایی موجود در بازار غیر مجاز بوده و لازم است مردم هنگام خرید به شماره پروانه ساخت صادر شده آنها از سوی سازمان غذا و دارو توجه کنند.
وی با بیان اینکه نشانگرهای تغذیه بر روی محصولات غذایی سالم و قابل مصرف چاپ شده است، تاکید کرد: برچسب و نشانگر رنگی کالا، پروانه ساخت، شناسه کارگاهی، تاریخ تولید و انقضای از دیگر مواری مورد توجه هنگام خرید کالا است.
به گزارش ایرنا، نشانگرهای رنگی تغذیه ای بر روی برچسب محصولات غذایی مطابق ضوابط و قوانین سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تدوین شده و دارای تاریخ تولید و پروانه ساخت معتبر است.
این نشانگرهای رنگی به مصرف کننده کمک می کند به منظور شناسایی ویژگی های تغذیه ای محصول با توجه به شرایط جسمی و نیازهای شخصی انتخاب آگاهانه داشته باشد.
(چهارشنبه ۶ دی ۱۳۹۶) ۱۳:۱۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها