دوشنبه / ۲۷ آذر ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۵
سرویس : آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس
کد خبر : ۷۴۸۲۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آزمایشگاه، گواهینامه ها و اسانس

شناسایی منشأ تمامی ژلاتین ها در کشور/ ژلاتین خوکی نداریم

مدیر کل فرآورده های غذایی سازمان غذا و دارو گفت: منشا همه ژلاتین‌ها در کشور قابل شناسایی است و ژلاتین خوکی نداریم.

بهروز جنت مدیر کل فرآورده های غذایی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: منشآ تمامی ژلاتین ها را در مرکز تحقیقات حلال سازمان غذا و داروو با همکاری دانشگاه ها مشخص کرده و می دانیم.

مدیرکل نظارت و ارزیابی فرآورده‌های خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو با اشاره به این‌که یکی از مهم‌ترین موارد در انسان سالم، باور داشتن است، بیان کرد: در ادیان الهی بحث حلال و حرام در مواد غذایی وجود دارد. باید توجه کرد که انسان سالم، انسانی است که به حلال و حرام در مواد غذایی نیز اعتقاد و التزام دارد.

جنت ادامه داد: ما به عنوان مسئولین سلامت باید توجه کنیم که حلال و حرام مواد غذایی در سلامت جامعه تاثیر دارد. دین اسلام، جزو معدود ادیانی است که در خط مشی حلال و حرام، سلامتی را ذکر کرده است. در اسلام گفته شده که هر چه برای سلامتی انسان مضر است هم حرام محسوب می‌شود. در نتیجه مسئولان فنی و ناظراین که در روند تولید مواد غذایی حضور دارند و نظارت می‌کنند، مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به اهمیت نقش مسئولان فنی و ناظران در تولید و بسته‌بندی مواد غذایی گفت: در حال حاضر مواد غذایی بسته‌بندی و فرموله می‌شود لذا به مردم گفته می‌شود که هر چه در بازار اسلامی عرضه می‌شود، جای شک ندارد و می‌توانند از آن استفاده کنند و بدانند که حلال است.

جنت در پایان در خصوص منشا ژلاتین وارداتی به کشور نیز بیان کرد: هیچ مشکلی در شناسایی منشا ژلاتین در کشور وجود ندارد و منشا همه ژلاتین‌ها در کشور قابل شناسایی است وژلاتین خوکی نداریم.

(دوشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۶) ۰۹:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها