دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۴۶۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۹ ماه از سال در کشور کیوی داریم/ نیاز ۱۰ کشور را تامین می‌کنیم

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه ما حدود ۹ ماه از سال در کشور کیوی داریم، گفت: کیوی ایران به کشورهای زیادی از جمله هندوستان، ترکیه و کشورهای حاشیه دریای خزر صادر می شود.

محمدرضا شعبانی  در واکنش به مباحث مطرح شده مبنی بر امضای توافق نامه میان ایران و نیوزیلند در زمینه واردات کیوی به ایران با بیان اینکه کشور ما یکی از تولیدکنندگان بزرگ این محصول در جهان است، اظهارداشت: علاوه بر این ما ۵۰ درصد کیوی تولیدی خود را می توانیم صادر کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما حدود ۹ ماه از سال در کشور کیوی داریم، گفت: حدودا از اواسط خرداد تا پایان شهریورماه در کشور کیوی نداریم و در این فصل نیز آنقدر تنوع میوه زیاد است که جایگاهی برای واردات کیوی نیست.

رئیس اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی واردات میوه جز ۴ قلم میوه گرمسیری به کشور ممنوع است، گفت: انجام چنین توافقی بعید به نظر می رسد چون کیوی ایران به لحاظ کیفی جزو بهترین کیوی های دنیا و حتی از محصول ایتالیا نیز بهتر است.

شعبانی افزود: ما درحال حاضر به کشورهایی مانند ایتالیا، ترکیه، هندوستان، روسیه، کشورهای حاشیه دریای خزر، امارات، عراق و ... کیوی صادر می کنیم و واردات این محصول به کشورمان اقدامی ناصحیح است.  / مهر
(دوشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۰:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها