سه شنبه / ۲۳ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۵
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۳۴۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان خبر داد؛

آمادگی 42 متقاضی جدید برای پرورش ماهی در قفس

مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان از آمادگی 42 متقاضی جدید برای پرورش ماهی در قفس خبر داد.

هدایت الله میرمرادزهی در بازدید از طرح های شیلاتی استان، اظهار کرد: سال گذشته پرورش 2 هزار تن ماهی در قفس را در آب‌های دریای عمان تعهد کردیم که به دلیل روند طولانی مجوز برای شرکت‌ها این پرورش محقق نشد.
میرمرادزهی هم‌چنین با اشاره به تولید 800تن میگوی پرورشی در سال جاری تصریح کرد: امسال 7 سرمایه گذار با زیر کشت بردن 26 مزرعه در سایت گواتر مساحتی بالغ بر 700هکتار را به زیرکشت برده‌اند که نسبت به سال گذشته رشد سه برابری را در میزان مساحت کشت نشان‌می‌دهد.
به گفته وی بنا به برنامه ریزی‌های انجام شده قرار بوده در سال جاری بیش از 1000 هکتار به زیر کشت برود که به دلایلی چون کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش بھره‌برداران و فرسودگی شبکه برق مقدار کمتری میگو در سایت گواتر کشت شد.
مدیرکل شیلات سیستان وبلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به سطح زیرکشت رفته در چابهار، انتظار می‌رفت امسال بیش از هزار تن میگو در این شهرستان ساحلی تولید شود که به دلیل گرمای آب و هوا و تلفات مقداری از میگوها، این امر محقق نشد.
میرمرادزهی گفت: مادر نظر داریم که با همکاری و تلاش همکاران و حمایت های دولت محترم و سازمان شیلات ایران و تشویق سرمایه گذاران، با فعال نمودن بخش حداکثری مزارع گواتر این فرصت را برای سرمایه گذاران و مردم منطقه برای تولید، اشتغال و اقتصاد و اقتصاد منطقه احیاء نماییم.
مدیرکل شیلات جنوب استان در ادامه اظهار کرد: منطقه چابهار وکنارک در محدوده آب‌های دریای عمان با بیش از 300 کیلومتر مرز آبی به دلیل قرار گرفتن در موقعیت راهبردی وترانزیتی اهمیت زیادی برای فعالیت‌های شیلاتی دارد.
وی تاکید کرد: توسعه صنعت شیلات استان نیازمند برنامه‌های آموزشی و راهبردی است.
وی افزود: مناطق جنوبی استان ظرفیت نهفته‌ای برای آبزی پروری و ایجاد اشتغال‌های پایدار در این بخش را دارد که سرمایه گذاران می‌توانند با استفاده از وجود جوانان شایسته منطقه گام‌هایی نو در عرصه تولید ماهی و آبزی پروری ایجاد کنند.
وی اظهار کرد: از جمله فرصت‌های منطقه می‌توان به پرورش انواع آبزیان از جمله نرم تنان سخت پوستان -که درایران فقط میگو پرورش داده می‌شود- پرورش انواع ماهیان گرمابی پرورش ماهیان سردآبی، پرورش گیاهان آبزی پرورش انواع حیوانات آبزی و روش‌های جدید صید و آبزی پروری مثل پرورش آبزیان در قفس، پرورش توام گونه‌های آبزی صید گونه‌هایی با ارزش صادراتی از آب‌های جنوبی  و ایجاد صنایع تکمیلی در صنایع فراوری آبزیان و توزیع آبزیان اشاره کرد. /ایسنا

(سه شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۵۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها