یکشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۴۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۴۲۰۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل:

افزایش ضریب خود اتکایی به گندم در استان پیگیری می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: افزایش ضریب خود اتکایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان پیگیری می‌شود.

عدیل سروی اظهار کرد: افزایش ضریب خود اتکایی در قالب طرح‌های اقتصاد مقاومتی در سطح استان پیگیری می‌شود و در این زمینه سال گذشته 602 هزار تن و امسال با توجه به خشکسالی که در سطح استان وجود داشت 495 هزار تن گندم تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.
وی افزود: حدود 80 میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد سردخانه‌های سیب‌زمینی و سایر محصولات کشاورزی نیاز داریم که لازم است بانک‌های استان همکاری‌های لازم را در این زمینه داشته باشند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: ساماندهی تولید سیب‌زمینی در اردبیل آثاری در سطح کشور داشته و بحث صادرات این محصول نیز با همراهی اداره کل صنعت و معدن و انجمن‌های صنفی ساماندهی شده است.
سروی بیان کرد: در سال گذشته بیش از هزار و 100 میلیارد تسهیلات برای توسعه ماشین‌آلات کشاورزی در استان پرداخت شده است که این اقدام امسال نیز ادامه خواهد داشت.
وی ادامه داد: کل تولید محصولات باغی و کشاورزی استان در سال گذشته 4.5 میلیون تن بوده است که امیدواریم با افزایش ظرفیت‌های کشاورزی در استان این میزان امسال افزایش قابل توجهی داشته باشد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تولید پنبه در 4 سال گذشته بیش از 4 برابر افزایش یافته است که امیدواریم بازگشت این محصول به دشت‌های مغان ظرفیت کشت این محصول را در استان ارتقا دهد. /فارس

(یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۴۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها