سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۰
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۰۹۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مرکزی:

بهره‌وری کشاورزی در مرکزی پایین است/لزوم راه‌اندازی صنایع تبدیلی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: مشکل فقدان فعالیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی در استان مرکزی، موجب بهره وری و ارزش افزوده پایین در این بخش از تولید شده است.

علی بابایی با بیان اینکه بخش کشاورزی در استان مرکزی پس از تولید و برداشت مشکل جدی دارد، اظهار داشت: در بخش کشاورزی استان پس از تولید و به دست آمدن محصول، مشکل فقدان صنایع تبدیلی و صنایع فرآوری بر سر راه کشاورزان قرار دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: چنانچه این مشکل در سطح استان مرکزی برطرف شود، موجب کاهش ضایعات و افزایش ارزش افزوده و بهره وری بخش کشاورزی خواهد شد و توسعه و گسترش صنایع تبدیلی قطعا به بهبود فرآورده های محصولات کشاورزی کمک شایانی خواهد کرد.
بابایی ضمن بیان اینکه با پیگیری انجام شده علاوه بر صنعت، بخش کشاورزی نیز مشمول برخورداری از طرح رونق تولید است، گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و برخورداری بخش کشاورزی از تسهیلات رونق تولید، طی سال گذشته ۹۲۲ طرح بخش کشاورزی استان مرکزی برای دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب وزارت صنعت ثبت نام کرده اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: از تعداد ۹۲۲ طرح بخش کشاورزی ثبت نام شده در سامانه، ۴۷۰ طرح به بانک های عامل معرفی شد و ۳۰۳ طرح نیز در حال تکمیل پرونده است.
وی بیان کرد: از این تعداد طرح های ثبت نام شده برای دریافت تسهیلات، ۷۳ طرح در حال عقد قرارداد هستند و برای ۳۰ طرح نیز از سوی بانک های عامل تسهیلات پرداخت شده است.
بابایی با اشاره اینکه استان مرکزی اگرچه در صنعت شهرت دارد اما در حوزه کشاورزی نیز از ظرفیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان ساخت: استان مرکزی نسبت به جمعیت خود، سالانه مازاد تولیدات کشاورزی دارد که به استان های همجوار و دیگر استان های کشور صادر می کند و جزو ۱۰ استان اول در تولیدات بخش کشاورزی است که بسیاری از محصولات کشاورزی آن نیز دارای رتبه برتر هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: لازم است فرمانداران شهرستان های استان توجه ویژه ای به موضوع رونق تولید به خصوص در حوزه کشاورزی و رفع مشکلات و موانع آن در منطقه تحت مسئولیت خود داشته باشند.
بابایی در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: از بانک های عامل انتظار می رود با مساعدت و همکاری و تعامل بیشتر نسبت به سال های گذشته، فرآیند بررسی پرونده های ارجاع شده را تسریع کرده و با تعیین تکلیف این پرونده ها در تحقق اقتصاد مقاومتی در بخش جهاد کشاورزی نقش ایفا کنند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی اظهار داشت: رونق تولید و گسترش و توسعه بخش کشاورزی و اشتغالزایی در روستاها، موجب جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و آسیب های ناشی از آن می شود. /مهر

(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها