سه شنبه / ۹ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۱
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۰۷۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

اختصاص 500 هزار هکتار اراضی شیبدار به کشت 16 گونه گیاه دارویی در برنامه ششم توسعه

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در طول اجرای برنامه ششم توسعه 500 هزار هکتار از اراضی شیبدار کشور با بهره گیری از آب باران به کشت 16 گونه گیاه دارویی اختصاص می یابد.

محمدعلی طهماسبی در نشست کارگروه تخصصی گیاهان دارویی با حضور تعدادی از نمایندگان غذا و دارو، مجلس شورای اسلامی و وزارت بهداشت و درمان که در محل وزارت جهادکشاورزی برگزار شد، افزود: توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله سیاست های وزارت جهاد کشاورزی است که در ردیف طرح های اولویت دار در زمینه اقتصاد مقاومتی قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه گرایش جهانی به سمت کشت و استفاده از گیاهان دارویی است، اظهار داشت: انتظار داریم مجلس شورای اسلامی از طرح توسعه گیاهان دارویی که با توان بخش خصوصی به اجرا در خواهد آمد، حمایت لازم را به عمل آورد.
** توسعه گیاهان داریی گام موثری در ارتقای سلامت غذا
همایون هاشمی، رئیس فراکسیون غذا و داروی مجلس شورای اسلامی امنیت و سلامت غذا را یک موضوع اساسی خواند و گفت: پیگیری سلامت غذا از مزرعه تا سفره در دستور کار این فراکسیون قرار دارد.
وی اظهار داشت: با توسعه گیاهان دارویی می توان گام موثری در ارتقای سلامت غذای کشور برداشت.
** برنامه تولید 20 درصد دارو ها با منشا گیاهی تا سال 1404
شمس علی رضا زاده، رئیس پژوهشکده گیاهان دارویی با اشاره به این که مقرر است تا سال 1404 ، نزدیک 20 درصد از داروهای تجویزی کشور با منشاء گیاهی باشد، افزود: یکی از ضرورت های استفاده صحیح از گیاهان دارویی استاندارد، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب است.
** برندسازی جهانی زعفران و گل محمدی ضرورت دارد
پیمان یوسفی آذر، مشاور وزیر و مجری طرح گیاهان دارویی وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه در دنیا گیاهان دارویی در حال تبدیل شدن به صنعت بزرگی هستند، ابراز امیدواری کرد، برنامه کشت جامع گیاهان دارویی که با حمایت مجلس شورای اسلامی به تصویب برسد که در این صورت قابلیت ایجاد سالانه 90 هزار شغل را دارد.
وی محصول زعفران و گل محمدی ایران را در سطح جهان از لحاظ تولید و کشت ممتاز دانست و افزود: ضرورت دارد برند سازی جهانی برای دو محصول مذکور انجام شود چرا که این اقدام ارزاوری بالایی را برای کشور به همراه خواهد داشت. / روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی


(سه شنبه ۹ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها