دوشنبه / ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۱:۴۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۴۰۴۷
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی خبر داد

فعالیت ۲۰۰ تشکل و تعاونی در خراسان‌جنوبی/ خرید توافقی ۵۸ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی استان

رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی از فعالیت ۲۰۰ تشکل و تعاونی در خراسان‌جنوبی خبر داد.

محسن اسفندیاری به اقدامات سازمان تعاون روستایی استان طی سال‌های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: در ۵ سال گذشته میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی استان ۷۰۰ درصد افزایش یافته است.
وی همچنین به اقدامات انجام شده در حوزه کارخانه‌های بسته بندی، کارخانه شیر، خوراک دام و اقدامات زیرساختی اشاره و بیان داشت: در چند سال گذشته کشت محصولات کشاورزی در خارج از استان و خارج از کشور در دستور کار قرار گرفته است.
مدیر سابق سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی اعلام کرد: شبکه مویرگی فعالی در سازمان تعاون است که می‌توان از ان برای ورود و خروج محصولات بهره گرفت.
اسفندیاری تأکید کرد: باید با تعامل بین شرکت‌های کل کشور محصولات کشاورزی استان را با کمترین هزینه به فروش برسانیم و همچنین محصولات موجود در سطح کشور را با کمترین هزینه وارد استان نماییم.
وی به اقدامات شش ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: طی این مدت 7 هزار و ۵۰۰ تن جو، ۱۲۴ تن کلزا و ۱۶ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خراسان‌جنوبی خریداری شده است.
مدیر سابق سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی تبیین کرد: میزان خرید توافقی محصولات کشاورزی استان طی شش ماه نخست امسال نزدیک به ۵۸ هزار تن بوده است.
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی تنها راه رشد جوامع روستایی را در گرو ایجاد تعاونی‌ها دانست و بیان داشت: تعاونی‌ها مردمی ترین بخش اقتصاد هستند.
غلامرضا قربانی رویکرد سازمان تعاون را  نقش حمایتی، نظارتی وهدایتی عنوان کرد و افزود: توزیع کود و سموم شیمیایی به اعضا، بازاریابی و بازرگانی محصولات تولیدی از تولید تا رساندن به مصرف کننده، اتکا بر تولیدات داخلی و صادارت مازاد بر نیاز داخلی به خارج از کشور و حمایت و تجهیز تشکل‌ها به علوم و فنون روز را از اولویت‌های سازمان تعاون روستایی بیان کرد.
وی از فعالیت ۲۰۰  تشکل و تعاونی در خراسان‌جنوبی خبر داد و یادآور شد: شرکت‌های تعاونی تولید روستایی در تولید و خرید تضمینی محصولات کشاورزی نقش انکار ناپذیری دارند.
رئیس سازمان تعاون روستایی خراسان‌جنوبی بسترسازی را از وظایف جهاد کشاورزی بیان و خاطرنشان کرد: متأسفانه در برخی تعاونی‌ها از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیلی که در قانون آمده است استفاده نشده و به حداقل‌ها اکتفا شده است لذا باید تا تشکل‌ها و تعاونی‌ها به سمت پویایی بروند. /فارس

(دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶) ۱۱:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها