یکشنبه / ۷ آبان ۱۳۹۶ / ۱۳:۰۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۴۰۱۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رییس سازمان دامپزشکی:

بیماری لکه سفید میگو در نطفه خفه شد

رییس سازمان دامپزشکی گفت: امسال بیماری لکه سفید میگو در نطفه خفه شد و آمار تلفات آن در مزارع پرورشی قابل توجه نیست.

علیرضا رفیعی پور با اشاره به آخرین وضعیت گزارش های رسیده از آنفلوانزای پرندگان اظهار کرد: بیماری آنفلوانزای پرندگان مختص ما یا زمان خاصی نیست اما به هر حال از آنجاکه به سمت فصل سرما حرکت می کنیم و در مسیر مهاجرت برخی پرندگان قرار داریم، مرغداران باید اقدامات پیشگیرانه را در خصوص این بیماری انجام دهند.
وی ادامه داد: گزارش های بیماری آنفلوانزای طیور در ۱۲ ماه سال از برخی واحدهایی که شرایط بهداشتی را رعایت نکنند به دست می رسد و توصیه هایی در این زمینه به مرغداران می شود که با توجه به سرمای هوا و جابجایی پرندگان پرورشی، ممکن است بیماری هایی از این طریق به مرغداری ها منتقل شود لذا باید مرغداران با حساسیت بسیار بالایی مراقبت کنند تا در این شرایط حساس درگیر عوامل بیماری زا نشوند.
رییس سازمان دامپزشکی همچنین در خصوص بیماری تب برفکی بیان کرد: امسال تب برفکی بسیار خوب کنترل شد. در حال حاضر در مرحله اجرای فاز اول مهار آن قرار داریم که بر این اساس اقدامات پیشگیرانه انجام شده است و دام ها برای فصل پاییز واکسینه شده‌اند.
رفیعی پور در ادامه با اشاره به تلفات بیماری لکه سفید میگو در سال جاری، افزود: امسال موفق ترین سال پرورش میگو بوده است که گزارش تولید این محصول از سراسر کشور موید این ادعاست.
وی ادامه داد: لکه سفید میگو بیماری است که ممکن است هر زمانی گزارش شود اما امسال این بیماری در نطفه خفه شد و هرگز به سطح گسترش نگران کننده ای نرسید. /ایسنا

(یکشنبه ۷ آبان ۱۳۹۶) ۱۳:۰۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها