سه شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۱۲:۱۰
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۸۹۹
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر:

سالانه 400 تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود

مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سالانه 400 تن عسل در استان بوشهر تولید می‌شود که 250 تن آن عسل کنار با 40 هزار کندو است.

محمدتقی منوچهری در آئین برداشت عسل کنار در شهرستان دشتی استان بوشهر اظهار داشت: سالانه یک‌میلیون و 500 هزار تن تولید محصولات کشاورزی در استان  به دست می‌آید که بعد از نفت و گاز، مهم‌ترین بخش اقتصادی در استان بوشهر حوزه کشاورزی است.
وی افزود: با توجه به این‌که تولید عسل نماد اقتصاد مقاومتی در بخش کشاورزی است استان بوشهر ظرفیت خوبی برای تولید عسل دارد.
مدیرکل جهاد کشاورزی استان بوشهر با تأکید بر ضرورت توسعه کنار پیوندی در استان بوشهر، تصریح کرد: در حال حاضر 50 هزار هکتار کنار در سطح استان بوشهر وجود دارد که از این حیث، استان بوشهر رتبه اول کشور در زمینه تولید کنار پرورشی را به خود اختصاص داده است.
منوچهری تأکید کرد: با توجه به مرز دریایی بیش از 900 کیلومتری این استان با آب‌های نیلگون خلیج‌فارس، صادرات محصول عسل باید در دستور کار تولیدی‌های این بخش قرار گیرد.
وی با بیان این‌که پیش‌بینی می‌شود در سال آینده 480 تن عسل کنار در استان بوشهر برداشت شود اضافه کرد: سالانه 400 تن عسل دراستان بوشهر تولید می‌شود که 250 تن آن عسل کنار با 40 هزار کندو است. /فارس

(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۱۲:۱۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها