سه شنبه / ۲ آبان ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۸۸۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس اتاق بازرگانی مازندران مطرح کرد

امکان کشت فراسرزمینی برنج مازندران در قزاقستان

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران گفت: استان قیزیل اوردای منطقه کشاورزی و دامداری است، مازندران نیز می تواند در حوزه کشت فراسرزمینی برنج در این استان فعالیت داشته باشد .

به گزارش فودنا، عبدالله مهاجر در نشست استاندار قیزیل اوردای قزاقستان با فعالان اقتصادی مازندران اظهار کرد: استان قیزیل اوردای منطقه کشاورزی و دامداری است، مازندران نیز می تواند در حوزه کشت فراسرزمینی برنج در این استان فعالیت داشته باشد .
عبدالله مهاجر تصریح کرد: با توجه به اینکه کشاورزی یکی از مزیت های منحصر به فرد مازندران است می توانیم در این زمینه با استان قیزیل اوردا همکاری و تعامل مناسب داشته باشیم .
وی با ابراز امیدواری از اجرایی شدن مفاد تفاهم نامه امضاء شده بین استانداران مازندران و قیزیل اوردا، اظهار کرد: سطح روابط ایران و قزاقستان مطلوب نیست به طوری که جمهوری اسلامی ایران سال گذشته 180 میلیون دلار صادرات به قزاقستان داشته که این مقدار در شش ماهه امسال، 60 میلیون دلار بوده است .
مهاجر سهم صادرات مازندران به قزاقستان را 4 میلیون دلار دانست و اظهار کرد: قطعا این حجم کم از تبادلات تجاری مورد قبول دو کشور نیست و باید افزایش یابد .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران خواستار بررسی مشکلات پیش روی توسعه روابط دو کشور شد و تصریح کرد: ارتقای روابط تجاری دو کشور نیازمند پیگیری در جهت حل مشکلات موجود است که به دست مدیران دولتی دو کشور حل شدنی است .
مهاجر از آمادگی کامل فعالان اقتصادی استان برای سرمایه گذاری در قیزیل اوردا خبر داد و تاکید کرد: اگر مشکلات پیش رو حل نشود یقینا توسعه تجارت دو طرف افزایش نمی یابد .
وی عدم وجود شعبات بانکی در قزاقستان، تعرفه های گمرکی و صدور ویزا را مهم ترین مشکلات پیش روی تجار مازندرانی برای حضور در استان قیزیل اوردا قزاقستان برشمرد و خاطرنشان کرد: سال گذشته پروتکلی با رئیس اتاق بازرگانی قیزیل اوردا به امضا رساندیم که هر آنچه که به نگارش درآمد منجر به حل مشکلات نشد .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه برای حل مشکلات اجرایی مفاد پروتکل نیاز به اقدامات جدی تری است، اظهار کرد: امیدواریم سفر استاندار قیزیل اوردا به مازندران باعث حل مشکلات پیش رو شود.

(سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶) ۰۹:۲۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها