شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۴
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۸۰۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد

تخصیص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی اجرای طرح نوین آبیاری در کشور

به گزارش فودنا، معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی از تخصیص اعتبار 3 هزار میلیارد تومانی برای اجرای طرح نوین آبیاری در کشور خبر داد.

محمدعلی طهماسبی از اختصاص 3 هزار میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبیاری نوین در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این طرح برای بهره وری بهتر و بیشتر از آب و صرفه جویی در منابع آبی کشور در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه دولت برای اجرای این طرح، 85 درصد یارانه به متقاضیان پرداخت می کند، تصریح کرد: وضعیت منابع آبی کشور مناسب نیست بنابراین دولت برای احیای این منابع و ایجاد بستر مناسب جهت بهره وری بهتر از آب، در نظر دارد تا به صورت جدی در طرح های آبیاری نوین ورود پیدا کند.
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: امیدواریم که با تخصیص این اعتبار بهره‌وری آب به صورت کمی و کیفی در واحد سطح افزایش یابد.
طهماسبی در مورد مشمولان این طرح گفت: تمامی زارعان و باغداران سراسر کشور می توانند از این تسهیلات بلاعوض بهره ببرند.
معاون باغبانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: نحوه پرداخت این تسهیلات به نظام بهره برداری منطقه بر می گردد، باغداران و زارعان که اراضی کمتری دارند می توانند با تجمیع زمین های خود در قالب یک طرح، از تسهیلات بیان شده بهره مند شوند.
این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: برای مثال در 100 هکتار اراضی زراعی که 100 بهره بردار فعالیت می کنند می توانند به صورت تجمیعی و در قالب یک طرح درخواست تسهیلات آبیاری نوین داشته باشند که دولت در این زمینه حمایت می‌کند.
وی در پاسخ به این پرسش که سهم مازندران از اعتبار اختصاص یافته چه میزان است است، اظهار کرد: سهم یا سقفی برای هیچ یک از استان ها در نظر گرفته نشده و هر استانی که بتواند طرح بیشتری معرفی یکند به طور قطع می تواند سهم بیشتری از اعتبار در نظر گرفته را به خود اختصاص دهد.
طهماسبی تاکید کرد: تمامی اراضی باغی و زراعی سراسر کشورمی توانند از این تسهیلات در جهت تثبیت منابع آبی و افزایش بهره وری آب استفاده کنند.

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۴

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها