شنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۳
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۷۹۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی مازندران خبر داد

8 هزار هکتار مزرعه زیرپوشش طرح بسیج همگام با کشاورز در مازندران

به گزارش فودنا، مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از زیر پوشش بودن 8 هزار مزرعه در طرح بسیج همگام با کشاورز در این استان خبر داد.

محمدعلی امامی یکی از سیاست های این نهاد را افزایش سطح زیر کشت کلزا در کشت پاییزه اراضی زراعی استان دانست، و اظهار کرد: سال گذشته 12 هزار هکتار از اراضی مازندران به زیر کشت کلزا رفته است که امسال سطح آن به 20 هزار هکتار با تولید 40 هزار تن تخمین زده شد.
وی با بیان اینکه برای کمک به تحقق این هدف 100 نفر از کارشناسان طرح بسیج همگام با کشاورز به کارگیری شدند، اظهار کرد: این تعداد کارشناسان در سه شهرستان بهشهر، نکا و ساری مشغول به کار شدند که در گذشته در یک دوره آموزشی سه روزه در دانشکده شهید مطهری تهران شرکت کرده اند.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران از تشکیل ستاد پشتیبانی طرح بسیج همگام با کشاورز با محوریت تولید کلزا و با حضور مدیران دستگاه های متولی خبر داد و گفت: این ستاد با حضور مدیرکل هواشناسی مازندران، مدیران هماهنگی و ترویج جهاد کشاورزی استان و شهرستان ساری برگزار شد تا فعالیت ها به صورت همپوشانی صورت گیرد.
امامی با بیان اینکه کارشناسان در نظر گرفته شده برای کشت کلزا در یک دوره دیگر آموزشی نیز شرکت داده شدند، اظهار کرد: با هماهنگی مراکز خدمات کشاورزی شهرستان های نکا، بهشهر و ساری فعالیت این کارشناسان در مزارع کشت کلزا آغاز شده است.
وی در ادامه افزود: تفاهمی نیز با سازمان هواشناسی به منظور در اختیار گرفتن اطلاعیه‌های هواشناسی به صورت هفتگی برای کشاورزان و کارشناسان طرح بسیج همگام صورت پذیرفت.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران تصریح کرد: برای مراحل کاشت، داشت و برداشت کلزا نیز دوره های آموزشی متعددی ویژه کشاورزان در نظر گرفته شده است که به صورت مستمر برگزار می‌شود.
امامی مزارع زیرپوشش طرح بسیج همگام با کشاورز در کشت کلزا را 8 هزار هکتار دانست و خاطر نشان کرد: سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در نظر دارد که مقدار تحت پوشش را به 20 هزار هکتار افزایش دهد.
مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی مازندران به همکاری سازمان جهاد کشاورزی با بسیج همگام با کشاورز اشاره کرد و گفت: مراکز خدمات کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان در اراضی کشاورزی تحت پوشش بسیج همگام با کشاورز حضور دارند و به صورت مستمر از فعالیت کارشناسان بسیج همگام با کشاورز بازدید می کنند.

(شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶) ۱۰:۱۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها