چهارشنبه / ۲۶ مهر ۱۳۹۶ / ۱۳:۴۶
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۳۷۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل
رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق بازرگانی مازندران:

تولیدکنندگان و صادرکنندگان مظلوم واقع شده اند

رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی مازندران بابیان اینکه عزم جدی برای پرداخت مشوق‌های صادراتی وجود ندارد تصریح کرد: این نشانه مظلومیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان است.

محمد جعفری در جلسه بررسی مشکلات صادرات مرکبات و کیوی در استان بابیان اینکه فصل مرکبات نزدیک می‌شود و در مازندران که قطب کشاورزی هستیم مشکلاتی در تولید و صادرات وجود دارد..
وی بررسی مسائل و مشکلات در حوزه صادرات، تشریفات گمرکی و صادراتی و پرداخت یارانه به صادرکنندگان مرکبات نیز که در سال قبل محقق نشد از موضوعات مهم است.
وی افزود: در سال قبل مشکلات آب و هوایی سبب بروز مشکلاتی برای بخش مرکبات و کشاورزی استان شد و متأسفانه در بخش گمرک و صادرات تناقض در قیمت‌ها وجود دارد که نیازمند اصلاح است.
جعفری تصریح کرد: تناقض در قیمت‌های گمرکی باید با کمک کارشناسان امور گمرکی اصلاح شود و راهکارهایی در این بخش اتخاذ شود.
رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی، و حمل‌ونقل اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به شاخص‌های بسته‌بندی محصولات برای صادرات یادآور شد: شاخص‌های ارائه‌شده بسته‌بندی از سوی گمرک با نظر تولیدکنندگان مغایر است و همه موارد دست‌به‌دست هم دادند تا تولیدکنندگان برای صادرات دچار مشکل شوند.
وی افزود: همچنین حمل زمینی و دریایی محموله‌ها به کشورهای هدف با کانتینرهای یخچال دار باید صورت گیرد درحالی‌که مازندران از داشتن این کانتینرها محروم است و این سبب افزایش قیمت تمام‌شده و از بین رفتن مزیت صادراتی می‌شود.
جعفری درباره پیگیری پرداخت یارائه به صادرکنندگان بابیان اینکه این طرح در سال گذشته به‌رغم دستور پرداخت یارائه محقق نشده است گفت: جهاد کشاورزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پاسخگوی بخش خصوصی و صادرکنندگان باشند.
وی بابیان اینکه اهتمام و عزم برای پرداخت مشوق‌های صادراتی وجود ندارد افزود: صادرکنندگان و بخش کشاورزی مظلوم است و باید از فرصت‌های حمایتی برای توسعه صادرات استفاده کرد. /مهر

(چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶) ۱۳:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها