دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۳۶
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۷۰۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی

بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی از آغاز بیمه پایه محصولات زراعی و باغی در استان آذربایجان‌غربی خبر داد.

رسول جلیلی اظهار کرد: همزمان با سال زراعی 97-96، فصل جدید بیمه‌گری محصولات کشاورزان به ویژه محصول جدید صندوق بیمه کشاورزی با عنوان بیمه پایه آغاز شد.
وی با بیان اینکه بیمه پایه شامل گندم آبی و دیم در محصولات زراعی است، بیان کرد: این بیمه سیب و انگور آبی در محصولات باغی و دام سبک و سنگین در بخش دام را نیز تحت پوشش دارد.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه عوامل بیمه‌ای از جمله شرکت‌های خدمات بیمه‌ای،کارگزاران، ناظران مقیم، کارکنان و مسئولان نسبت به نهادینه کردن بیمه محصولات کشاورزی اهتمام دارند، اضافه کرد: در این رابطه افزایش فروش بیمه پایه، ارتقای ضریب امنیت، کاهش خطر و افزایش سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی از طریق فرهنگ‌سازی، ترویج و توسعه بیمه از اهداف جهاد کشاورزی بوده تا بتوان سطوح و ظرفیت ابلاغی مورد انتظار ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان را محقق کرد.
وی با بیان اینکه بیمه پایه برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، ادامه داد: در این نوع بیمه، بیمه از حالت حمایتی صرف به سمت مدیریت خطر سوق می‌یابد که شرایط خاص خود را دارد و لازم است محصولات دارای کشت عمده بوده و تولید آنها تاثیرگذار در منطقه و کشور باشد.
جلیلی گفت: مشخصات بیمه پایه برای محصولاتی است که گسترده بوده و شدت خسارت زیاد باشد و با تواتر کم انجام شوند.
معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان ادامه داد: بیمه‎های پایه باید پس از تأیید مدیریت بحران و ستاد بیمه استان به تأیید ستاد صندوق بیمه برسد و مهمترین خصیصه آن حق بیمه کم در مقابل تعهدات بالا است که حدود 50 درصد ارزش روز محصول را پوشش داده اما برای استفاده عموم از این بیمه، نیازمند فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی بیشتری هستیم. /فارس

(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۳۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها