دوشنبه / ۲۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۶۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
یک مسوول خبر داد

رشد 2برابری صندوق های خرد کشاورزی در دولت یازدهم

مشاور مدیرعامل صندوق حمایت سرمایه گذاری توسعه بخش کشاورزی گفت: امروز 12 صندوق تجمیع سرمایه گذاری توسعه در هفت استان داریم که شمار صندوق های خرد این شبکه در آغاز 121 مورد بود که اکنون با رشد 2 برابری به 217 مورد رسیده است.

فرزانه مافی افزود: با تزریق منابع مالی می توان رشد در این زمینه را سرعت بخشید.
وی ایجاد صندوق های خرد کشاورزی تنها راهکار تامین مالی زنان روستایی دانست و گفت: در ابتدا اعضای این شبکه چهار هزارو 500 نفر بود که امروز به هشت هزار و 385 نفر رسیده و نزدیک 186 درصد معادل 2برابر افزایش یافته است.
این مسوول میزان سرمایه گذاری اولیه سرمایه گذاران را هفت میلیارد و 792 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: اکنون سرمایه این صندوق به 34 میلیارد و 749 میلیون ریال رسیده و 466 درصد یا 4.5 برابر رشد کرده است.
مافی تصریح کرد: میزان تسهیلات دریافتی از دولت نیز در آغاز، یک میلیارد و 58 میلیون ریال بود که امروز 30 میلیارد و 358 میلیون ریال شده، یعنی رشد 29 برابری داشته است.
به گفته وی، اکنون یک هزارو 100 صندوق حمایت از بخش کشاورزی داریم که به نظر می رسد تا سال 1397 تعداد این صندوق ها به 2هزارو 100 مورد برسد.
به گفته وی، امروز زنان روستایی وام های 300 میلیون تومانی می گیرند و می دانند این وام ها را کجا هزینه کنند تا در تولید نقش بسزایی داشته باشند اما دسترسی کم به منابع مالی آنان را آزار می دهد و از این رو، صندوق های اعتباری خرد زنان روستایی در سال 1378 در دفتر امور زنان وزارت جهاد کشاورری تشکیل شد.
در سال 1389 نیز نخستین صندوق تجمیع شده صندوق های خرد زنان روستایی در شهرستان مرودشت ایجاد شد.
به گفته وی، قابلیت واگذاری سهام، بهره مندی از وام های چند 100 میلیون تومانی با سود چهار درصد و... تحولی بزرگ در دسترسی زنان روستایی به منابع مالی بود.
وی حمایت بیشتر وزارت جهاد کشاوری از صندوق های زنان روستایی را خواستار شد.
* فعالیت 12 هزار تسهیلگر بومی روستایی و عشایری
مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مدیر کل دفتر امور زنان روستایی و عشایری نیز گفت: اکنون 12 هزار تسهیلگر روستایی و عشایری از افراد بومی در استان های مختلف کشور فعالیت می کنند.
فروغ السادات بنی هاشم افزود: طرح 'انتخاب و آموزش تسهیلگران زن روستایی' از برنامه های مهم توسعه اجتماعی زنان روستایی است.
وی اضافه کرد: طرح های 'مدیریت پسماند خانگی و تولید کودهای آلی برای استفاده در بخش کشاورزی' و 'تولید محصول سالم' نیز در ترویج فرهنگ محیط زیست و حفظ منابع پایه آب و خاک بسیار موفق بوده است. /ایرنا
(دوشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها