شنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۱
سرویس : تغذیه و سلامتی
کد خبر : ۷۳۵۷۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس تغذیه و سلامتی
مدیرکل استان‌های سازمان غذا و دارو :

سبک زندگی ایرانی‌ها از سلامتی فاصله گرفته است

مدیرکل راهبری، پایش و امور استانهای سازمان غذا و دارو با تاکید بر مصرف صحیح الگوی غذایی در جامعه، گفت: سبک زندگی ایرانی‌ها از سلامتی فاصله گرفته است.

عباس مهدی زاده اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم دولت، کاهش مهاجرت با سرمایه‌گذاری برای امنیت غذا و توسعه روستا بوده که صنایع تبدیلی و حمایت از صنایع کشاورزی از اهمیت فراوانی برخوردار است.
وی افزود: تامین غذای سالم زنجیره ای از مزرعه تا سلول بوده که در کشور ما 28 بخش درگیر این موضوع هستند و در این روند دخالت دارند.
مهدی زاده بیان کرد: وزارت بهداشت متولی امر سلامت در جامعه است که تلاش داریم همگام با صاحبان صنایع، تولید محصولات کیفی رضایتمندی مردم را در بحث مهم سلامت غذا افزایش دهیم.
وی گفت: در اسناد بالادستی و برنامه ششم در راستای ارتقا سطح سلامت مردم در صنعت غذا برنامه‌های مهمی مانند صدور پروانه‌های بهداشتی برای تولیدکنندگان اجرا شده و با آموزش و پیشگیری خوشبختانه مشکل خاصی در سو تغذیه نداریم.
مهدی زاده بیان کرد: بعد از انقلاب طول عمر مردم 20 سال افزایش یافت که افراد بالای 60 سال مبتلا به یک بیماری غیرواگیر می‌شوند که دلیل آن الگوی بد غذایی است.
وی گفت: باید برنامه‌ریزی کنیم سبک زندگی را به سمت سلامت تغییر دهیم و فعالیت فیزیکی را افزایش دهیم و استفاده از مواد قندی، نمک و چربی را کاهش دهیم.
مدیرکل امور استان‌های سازمان غذا و دارو گفت: در روند محصولات فرآوری شده امکان استفاده از مواد نگه دارنده و آلاینده و باقیمانده سموم کشاورزی در محصولات وجود دارد که با همکاری معاونت غذا و دارو نظارت داریم.
وی گفت: یکی ازبرنامه‌های سلامت، ایجاد طرح نشانگر رنگی تغذیه بوده که مصرف کنندگان باید به این امر توجه کنند زیرا اصالت محصول به درستی معرفی می‌شود. /تسنیم

(شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۰۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها