یکشنبه / ۱۶ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
سرویس : صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
کد خبر : ۷۳۴۱۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنایع دام، طیور، آبزیان و مکملهای غذایی
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی:

آموزش در حوزه دامپزشکی به سمت سوداگری رفته است

رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: حوزه آموزش به سمت سوداگری رفته و برخی جوانان را به این سمت می‌کشانند و دامپزشکی را دستمایه تامین مالی خود می‌کنند.

مسعود هاشم‌زاده با بیان اینکه دامپزشکی با چالش‌های مهمی روبه‌روست، اظهار داشت: این حوزه با چالش‌های بسیار زیادی درگیر است و مهم‌ترین آن سوداگری است.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی اضافه کرد: حوزه آموزش به سمت سوداگری رفته و برخی جوانان را به این سمت می‌کشانند و دامپزشکی را دستمایه تامین مالی خود می‌کنند، ما ظرفیت ۵۰۰ دانشجو را داریم اما هرساله بالای ۲ هزار نفر پذیرش می‌شوند.
هاشم‌زاده در زمینه تامین اعتبارات از مسوولان رده بالای کشور انتقاد کرد و گفت: مسوولان رده بالای کشور درک درستی از دامپزشکی ندارند و همین مساله موجب شده تا دامپزشکی نتواند جایگاه خود را به دست بیاورد که جامعه و سلامت آن را تهدید می‌کند.
وی افزود: این موجب تاسف است که جامعه حتی وظایف دامپزشکی را نمی‌داند و حتی متوجه این موضوع نیست که بهداشت و سلامت مواد غذایی را سازمان دامپزشکی تامین و تایید کند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: دامپزشکی بسیار با اهمیت است چراکه پایه‌های بهداشت و سلامت جامعه را می‌سازد.
هاشم‌زاده از تحقیقات کنونی و علم روز در این زمینه ابراز نگرانی کرد و گفت: ما در حوزه تحقیقات بسیار عقب هستیم و در آینده با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شویم هر چند که امروز هم حرفی برای گفتن نداریم.
وی افزود: البته این افتخار دامپزشکی است که از میان ۹ واکسن اجباری، هفت واکسن را دامپزشکی تحقیق و تولید کرده است که فلج اطفال، سرخک، سرخچه، دیفتری و کزاز برخی از آنها هستند.
رئیس موسسه تحقیقات واکسن و سرم‌سازی رازی گفت: جامعه ما با تهدیدهای بزرگی روبه‌روست و بیماری‌های نوظهور می‌تواند جامعه را به چالش بزرگی بکشد.
هاشم‌زاده بیان داشت: باید بیش از این به موسسه رازی توجه کرد که اگر چنین نباشد مملکت درجا خواهد زد، نگاه‌ها باید در سطوح بالا و مدیریتی عوض شود تا بتوانیم جامعه سالمی داشته باشیم. /فارس

(یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها