جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۳۶۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان هشدار داد

پیشرفت بیماری گرینینگ مرکبات در جنوب کرمان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان گفت: با پایشی که در تمام مناطق جنوب کرمان انجام گرفته، شاهد پیشرفت بیماری گرینینگ مرکبات هستیم.

اسلام شاهرخی در همایش چالش‌های گیاه‌پزشکی مرکبات در عنبرآباد اظهار داشت: با پایشی که در تمام مناطق جنوب استان کرمان انجام دادیم، متاسفانه بیماری گرینینگ مرکبات در جنوب رو به پیشرفت است و کشاورزان باید حتما توصیه‌های فنی همکاران ما در مراکز خدمات را عمل کنند تا بتوانیم جلوی پیشرفت این بیماری را بگیریم.
وی افزود: در سطح هنوز مشخص نشده چه درصدی از باغات ما آلوده شده است، اما پراکنش نشان می‌دهد که ما بیماری را در همه مناطق داریم به ویژه مناطق کوهپایه‌ای و این زنگ خطر و تهدیدی جدی است.
شاهرخی عنوان کرد: این بیماری از دو طریق پیوندک آلوده که نهال تولید می‌شود و یکی از طریق حشره‌ای به نام پسیل به باغات منتقل می‌شود.
وی افزود: بیماری که حشرات ناقل باشد، سرعت توسعه آن بالا است، چون حشره پرواز می‌کند و به وسیله باد و حتی سایر عوامل دیگر منتقل و از باغات آلوده به سالم منتقل خواهد شد.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان ابراز داشت: بر همین اساس ما تاکیدمان براین است که کشاورزان نهال از نهالستان‌های دارای مجوز تهیه کنند.
این همایش یک روزه در محل مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد به منظور آشنایی بیشتر کشاورزان با نحوه خسارت و راهکارهای مقابله و مبارزه با آفات برگزار شد. /فارس

(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها