جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۳۶۶
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
معاون سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان مطرح کرد:

پیش‌بینی برداشت ۱.۶۰۰ تن محصول کشاورزی در کشت پاییزه هرمزگان

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان از پیش بینی برداشت یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در کشت پاییزه هرمزگان خبر داد.

سیدحسن حسینی با اشاره به آغاز کشت پاییزه در هرمزگان اظهار داشت: در سال جاری 65 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی هرمزگان به زیر کشت پاییزه می‌رود و پیش‌بینی می‌شود در این کشت یک میلیون و 600 هزار تن محصول کشاورزی برداشت شود.
وی ادامه داد: امسال در 52 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان سبزی و صیفی و 14 هزار هکتار نیز گندم و کلزا کاشته می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان افزود: بیشتر محصولات سبزی و صیفی بادمجان، خیار، پیاز، گوجه فرنگی، هندوانه و فلفل دلمه‌ای است و محصولات برداشت شده علاوه بر مصرف در هرمزگان به استان‌های دیگر فرستاده می‌شود.
حسینی تصریح کرد: 2 هزار و 700 تن بذر گندم و هشت تن بذر کلزا مورد نیاز کشاورزان تامین شده و امسال از سه محل رونق تولید، صندوق توسعه ملی و کشت پاییزه به کشاورزان تسهیلات پرداخت می‌شود.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خاطرنشان کرد: کشاورزان برای کشت گندم به ازای هر هکتار 2 میلیون و 800 هزار تومان تسهیلات بانکی و برای کشت کلزا در هر هکتار 4 میلیون و 800 هزار تومان تسهیلات دریافت می‌کنند و سود تسهیلات بین 10 تا 18 درصد متفاوت است.
وی گفت: امسال در هر پهنه 500 هکتاری یک کارشناس برای آموزش بیشتر به کشاورزان و نظارت بر عملکرد آن‌ها در زمان کاشت در نظر گرفته شده است.
حسینی بیان داشت: هرمزگان در فصل سرد سال جز استان‌های مهم در تامین بازار محصولات خارج از فصل کشور است. /تسنیم

(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها