جمعه / ۱۴ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۳۵۸
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران:

90 درصد صادرات زعفران فله‌ای است

عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران با تاکید بر اینکه تنها 10 درصد صادرات زعفران به صورت بسته‌بندی صورت می‌گیرد، گفت: 90 درصد صادرات زعفران به صورت فله ای صادر می‌شود.

فرهاد سحرخیز ضمن اشاره به اینکه افزایش تولید زعفران حمایت های دولت را می‌طلبد، اظهار کرد: به طور میانگین سالانه حدود 70 تا 75 درصد تولیدات زعفران به کشورهای دیگر صادر می‌شود.
وی ادامه داد: گرچه نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از میزان صادرات زعفران داشت، اما با حمایت دولت از کشاورزان و صادرکنندگان می توان به افزایش صادرات و ورود پیدا کردن این محصول به بازارهای جهانی امیدوار بود.
عضو هیئت مدیره صندوق صادرات زعفران افزود: محصول زعفران در حال حاضر در سوپرمارکت‌های کشورهای جهانی از جمله کانادا و آمریکا به فروش می‌رسد.
وی افزود: 90 درصد تولیدات صادر شده محصول زعفران به صورت فله‌ای به کشورهای دیگر صادرات می‌شود و تنها 10 درصد صادرات این محصول به صورت بسته‌بندی انجام می‌شود.
سحرخیز با اشاره به اینکه هر یک کیلوگرم طلای سرخ با 170 تا 180 هزار گل برابری می‌کند، یادآور شد: پیش بینی می‌کنیم که امسال تولیدات زعفران نسبت به سال گذشته افزایش پیدا می‌کند و برای این افزایش باید بستر مناسبی برای تعامل با بازارهای جهانی را داشته باشیم. /فارس



(جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها