سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۲۵
سرویس : آرد و غلات، مواد نشاسته ای
کد خبر : ۷۳۲۵۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس آرد و غلات، مواد نشاسته ای

۳۵۴۱ میلیارد تومان پول گندمکاران پرداخت نشده است

رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره نرخ تضمینی گندم در سال زراعی ۹۶-۹۷ با بیان اینکه قیمت تضمینی گندم هنوز نهایی نشده است، گفت: در سال گذشته قیمت این محصول به اندازه کافی افزایش یافته است اما از هر کیلوگرم ۱۳۰۰ تومان کمتر نخواهد بود.

محمدباقر نوبخت امروز در نشست خبری سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: در سال جاری برای پرداخت هزینه‌های گندم باید 15 هزار و 252 میلیارد تومان پرداخت شود که تا به امروز 8 میلیون و 863 هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.

وی افزود: ارزش خرید گندم تضمینی خریداری شده در سال جاری (مربوط به سال زراعی گذشته) 11 هزار و 681 میلیارد تومان بوده است اما آنچه که تاکنون داده شده رقم 8 هزار و 40 میلیارد تومان یعنی 70 درصد مبلغ خریداری شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: 3541 میلیارد تومان از پول گندمکاران پرداخت نشده است اما این قول به کشاورزان داده می‌شود که تا دو ماه آینده حتی یک ریال از این بدهی باقی نماند.

نوبخت درباره نرخ تضمینی گندم برای سال زراعی 96 - 97 گفت: قیمت این محصول هنوز نهایی نشده است  و در سال گذشته به اندازه کافی افزایش قیمت داشته است اما از 1300 تومان کمتر نخواهد شد.
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۲۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها