سه شنبه / ۴ مهر ۱۳۹۶ / ۱۷:۰۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۲۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

پیش‌بینی تولید ۵ میلیون تن مرکبات در کشور/ تدابیر جدید برای پیشگیری از سرمازدگی باغات مرکبات

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی گفت: با وجود سرمازدگی سال گذشته پیش‌‌بینی ما این است که امسال با افزایش تولید مرکبات مواجه باشیم و حدود ۵ میلیون تن مرکبات در کشور تولید می‌شود.

حسن‌پور ، در مورد آخرین وضعیت تولید مرکبات در کشور به ویژه با توجه به سرمازدگی سال گذشته خاطرنشان کرد: بر اثر سرمازدگی، برخی از شاخه‌های درختان آسیب دیده بود اما در کل درختان سالم ماندند و با انجام کارهای به‌باغی، عملیات اصلاح باغ‌ها، استفاده از برنامه تغذیه و رعایت مسائل بهداشتی برای مبارزه با آفات با روش‌های نوین پیش‌بینی ما این است که با افزایش تولید مرکبات روبرو باشیم.

وی همچنین از آموزش‌های دوره‌ای باغداران مرکبات توسط دفتر ترویج وزارت جهاد کشاورزی خبر داد و گفت: امسال طبق آمار حدود 5 میلیون تن انواع مرکبات در کشور تولید می‌شود که 2 میلیون 450 هزار تن آن در استان مازندران خواهد بود که از این رقم پیش‌بینی می‌کنیم یک میلیون 730 هزار تن پرتقال در این استان تولید شود.

مدیرکل میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی همچنین به راهکارهای پیشگیری و مقابله از سرمازدگی درختان مرکبات هم اشاره‌ای کرد و اظهار داشت: شرکت‌های بخش خصوصی اقدام به ساخت بخاری‌های مخصوص و متحرک که قابل استفاده در باغات باشد، کردند که تا حد زیادی می‌تواند از سرمازدگی درختان جلوگیری کند اما برداشت به‌موقع مرکبات و نگهداری آن در سردخانه نیز از دیگر نکاتی است که مورد توجه قرار گرفته است.

حسن‌پور همچنین به پیش‌بینی برداشت یک میلیون و 150 هزار تن خرما اشاره کرد و گفت: ذخیره‌سازی این محصول برای استفاده از سایر فصول سال در سردخانه‌ها نیز آغاز شده و 170 هزار تن خرما صادر خواهد شد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خود با خبرنگار فارس به این نکته هم اشاره کرد که به دلیل سرمازدگی سال گذشته در استان‌های مرکزی، اصفهان، خراسان جنوبی پیش‌بینی ما این است که تولید انار نسبت به سال گذشته کاهش یابد./
(سه شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶) ۱۷:۰۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها