شنبه / ۱ مهر ۱۳۹۶ / ۰۹:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۱۵۲
گزارشگر : ۱۰۰۶
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
رئیس دانشکده بهداشت و محیط مازندران خبرداد:

افزایش استفاده از سموم کشاورزی در مازندران

به گزارش فودنا، رئیس دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران گفت: افزایش استفاده از سموم کشاورزی در استان، محیط کار و زندگی مازندرانی ها را در معرض مخاطره قرار داده است.

محمد علی ززولی با بیان اینکه براساس گزارش WHO  ، 23درصد مرگ و میر در سال 2012 ناشی از عوامل محیطی است، اظهار کرد: براساس این مطالعات 26 درصد مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ناشی از عوامل محیطی قابل اصلاح است.
وی با بیان اینکه سالانه 12.6 درصد مرگ و میر ناشی از محیط ناسالم اتفاق می افتد، افزود: عوامل خطر زیست محیطی نظیر آلودگی هوا، آب و خاک، قرارگرفتن در معرض مواد شیمیایی و اشعه ماورا بنفش در ایجاد 100 بیماری و آسیب نقش ویژه ای دارند.
رئیس دانشکده بهداشت و محیط دانشگاه علوم پزشکی  با اشاره  به مصرف بی رویه از سموم کشاورزی  گفت: امروز الگوی کشت در مازندران تغییر کرده که سبب استفاده بی رویه از سموم کشاورزی شده است که این مسئله مشکلاتی را در حوزه بهداشت به وجود آورده است و همچنین  افزایش فضای سبز برای کاهش آلودگی هوا، بسیار تاثیرگزار بوده و در این راستا  شهرداران در شهرهای شمالی جنگل ها را نباید جزو سرانه فضای سبز شهری محسوب کنند. /ایسنا

(شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶) ۰۹:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها