یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۲
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۳۰۳۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی گلستان:

۳۲۰۰ تن دانه‌ روغنی آفتاب‌گردان در گلستان تولید می‌شود

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: از زمان آغاز خرید تضمینی دانه‌ روغنی آفتاب‌گردان در استان گلستان تاکنون، ۱۴۵۰ تن از این محصول از کشاورزان خریداری شده و پیش‌بینی می‌شود ۳۲۰۰ تن دانه‌ روغنی آفتاب‌گردان تولید ‌شود.

حمیدرضا علی‌محمدی درباره آخرین وضعیت خرید محصولات کشاورزی در استان اظهار داشت: در سال‌جاری 2700 هکتار از زمین کشاورزان زیرکشت دانه‌ روغنی آفتاب‌گردان رفته و تاکنون 1450 تن از این محصول از کشاورزان  استان خریداری شده است.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان افزود: این محصول با افت 2 درصد ناخالصی و 9 درصد رطوبت به قیمت 26 هزار و 644 ریال خریداری می‌شود. براساس پیش‌بینی سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان انتظار می‌رود 3200 تن دانه‌ روغنی آفتاب‌گردان در استان خریداری شود.
وی اظهار کرد: پس از عملیاتی شدن خرید تضمینی گندم و دانه روغنی کلزا، آفتابگردان به عنوان سومین محصول و تولیدات کشاورزی است که توسط مراکز خرید شرکت غله گلستان از کشاورزان با نرخ تضمینی خریداری می‌شود.
مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان گلستان گفت: در اجرای سیاست‎های حمایتی دولت و بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی به منظور توسعه کشت دانه‎های روغنی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی محصولات کشاورزی، خرید تضمینی آفتابگردان انجام گرفت.
علی محمدی با بیان این‌که استان گلستان استانی پیشتاز در خرید تضمینی محصولات کشاورزی گندم و کلزا است، خاطر نشان کرد: امسال استان گلستان با خرید بیش از یک میلیون و  100 هزار تن گندم رتبه دوم و خرید بیش از 50 هزار تن دانه‌ روغنی کلزا رتبه نخست را در سطح کشور کسب کرده است.
/تسنیم


(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها