یکشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۲
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۳۰۲۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

نخستین جشنواره ملی عناب در سیمرغ برگزار شد

نخستین جشنواره ملی عناب در روستای پایین‌دسته بخش مرکزی شهرستان سیمرغ برگزار و از تمبر یادبود این جشنواره رونمایی شد.

نخستین جشنواره ملی عناب در روستای پایین‌دسته بخش مرکزی شهرستان سیمرغ برگزار و از تمبر یادبود این جشنواره رونمایی شد.
فرماندار سیمرغ در نخستین جشنواره ملی عناب در روستای پایین دسته این شهرستان ضمن تبریک عید ولایت و امامت، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌هایی که از روز اول داشتیم بحث برند سازی محصولات ناب شهرستان بود که تلاش کردیم برخی از محصولاتی که طی چند سال اخیر مغفول مانده بود را به استان و کشور معرفی کنیم.
مجتبی حبیب‌نژاد افزود: غالب جلسات شورای کشاورزی روی این موضوع تأکید داشت تا برندی برای شهرستان تعریف کنیم.
وی با اشاره به اینکه خوب است این محصول به‌عنوان یک برند برای شهرستان معرفی شود، تصریح کرد: سیمرغ شهرستانی با اقلیمی بسیار عالی، خاکی بسیار زرخیز و آبی بسیار غنی است و تمام شاخصه‌ها برای توسعه بخش کشاورزی و باغبانی را دارا هستیم.
فرماندار سیمرغ ادامه داد: این نگاه وجود دارد تا محصولات ناب شهرستان به کشور معرفی شود.
وی افزود: بنا داریم جشنواره‌ای در سطح ملی برای محصولات ناب شهرستان برگزار کنیم تا به‌عنوان شناسنامه شهرستان معرفی شوند.حبیب‌نژاد بابیان اینکه تلاش می‌کنیم گونه‌های کشاورزی را به سمتی هدایت کنیم تا توان اقتصادی کشاورزان را افزایش دهیم، اظهار کرد: باید در سایر روستاها ورود پیدا کنیم و این بحث را توسعه دهیم چراکه می‌توان کشاورزان را غنی و تحولی در بحث اقتصادی برای جامعه کشاورزی ایجاد کرد.
* عناب دفع کننده افسردگی
محقق و پژوهشگر طب اسلامی در ادامه این مراسم، گفت: عناب طبیعت گرم و تر و خواص بسیار زیادی در طب سنتی دارد که این میوه افسردگی را دفع و بوی برگ آن نشاط ایجاد کرده و افسردگی را دور می‌کند.
هادی عاشوری با اشاره به اینکه سبک زندگی در زندگی روزمره ما مغفول مانده چراکه گرایش به مدرنیته پیدا کردیم، تصریح کرد: عناب درمانگری بسیار زیادی دارد و برای سرماخوردگی هم بسیار درمان‌بخش است.
وی ادامه داد: میوه عناب در بحث هاضمه فوق‌العاده عمل می‌کند و یک مسهل بسیار عالی است.
محقق و پژوهشگر طب اسلامی با بیان اینکه عناب تاریخچه 4 هزار ساله دارد و قدمت آن در کشورهای چین، هند و پاکستان بسیار طولانی است، تأکید کرد: این میوه به خرمای قرمز معروف است و وقتی رسیده و خشک می‌شود 77 درصد ساکاروز یا قند دارد.
وی افزود: عناب انسولین‌ساز است و برای دیابتی‌ها مفید است.
عاشوری در پایان گفت: تمام بیماری‌ها منشأ آن‌ها از معده و درست خوردن است و اگر بدانیم درست خوردن چیست و بر اساس مزاج چه چیزهایی باید بخوریم و چه چیزهایی را نباید بخوریم دچار هیچ عارضه‌ای نمی‌شویم.
/فارس

(یکشنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها