سه شنبه / ۱۴ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۰۵
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۹۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

مسئولان وضع محصولات تراریخته را مشخص کنند

امام جمعه قم در دیدار با مسئولین فدراسیون صنایع غذایی گفت: دستگاه‌های و مسئولین نظارتی باید تکلیف محصولات تراریخته را مشخص کنند.

آیت الله حسینی بوشهری در مسئولان تکلیف محصولات تراریخته را مشخص کننددیدار امروز خود با جمعی از مسئولین فدراسیون صنایع غذایی با اشاره به شایعات راجع به محصولات غذایی تراریخته، گفت: مسئولان نظارتی باید تکلیف محصولات تراریخته را روشن کنند؛ اگر مخل امنیت جانی مردم است باید برای آن چاره اندیشی کنند.

امام جمعه قم با بیان اینکه متاسفانه شاهد اظهار نظرهای متناقض در موضوع این محصولات هستیم، افزود: با توجه این اظهارنظرها که بعضا سیاسی هستند، تعیین تکلیف این محصولات ضروری است.
 
آیت الله حسینی بوشهری همچنین واسطه ها را مهمترین عامل نوسان قیمت محصولات غذایی و کشاورزی دانست و گفت: دلال هایی هستند که در یک اتاق چندمتری و با یک خط تلفن بدون صرف هزینه ای قیمت ها را بالا و پائین می کنند.
وی افزود: واسطه ها زحمات کشاورزان را هدر می دهند و محصول را با پایین ترین قیمت از مزرعه خریداری و به بالاترین قیمت به مصرف کننده عرضه می کنند.

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با اشاره به اینکه برخی تولیدکنندگان صنایع غذایی برای درآمد بیشتر، از مواد اولیه بی کیفیت و افزودنی های غیرمجاز استفاده می کنند، گفت: مسئولان نظارتی باید با رصد فعالیت های این گونه واحدها با تخلفات برخورد قاطع داشته باشند.

در این دیدار آقای نقاش رئیس فدراسیون صنایع غذایی و کشاورزی ایران با اشاره به نوپا بودن این فدراسیون از تمهیدات گسترده برای ساماندهی واحدهای غذایی و کشاورزی در کشور خبر داد و گفت: ما با تشکیل این فدراسیون به دنبال این هستیم که ضمن حمایت از حقوق مصرف کننده بتوانیم زمینه های توسعه تولید، اشتغال و افزایش بهره وری را در بیش از 3هزار واحد غذایی و کشاورزی فراهم کنیم.
(سه شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۰۵

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها