یکشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ / ۰۹:۱۱
سرویس : نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...
کد خبر : ۷۲۹۲۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس نمایشگاه ، همایش و جشنواره ها و ...

اولین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی برگزار می‌شود

نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی تولید، فناوری و صنایع وابسته با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مهرماه امسال در اصفهان برگزار می‌شود.

هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی «محصولات سالم غذایی، تولید، فناوری و صنایع وابسته» حمایت از تولیدکنندگان محصولات سالم و مشاغل پاک، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف اعم از شهری و روستایی، ایجاد فرهنگ مصرف و بالا بردن آگاهی عمومی در حوزه محصولات غذایی ( مصرف کمتر کیفیت بهتر)، تأمین رضایت عمومی از کیفیت محصولات غذایی مصرفی با توسعه روزافزون محصول و دسترسی ساده، افزایش بهره‌وری در منابع ملی و محلی، دولتی و خصوصی (نیروی انسانی، زمین، آب، انرژی و غیره)، جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مشکلات سلامت جامعه در ارتباط با مصرف محصولات غذایی ناسالم، تلاش مؤثر و کاربردی جهت نهادینه کردن اقتصاد مقاومتی است.

از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به حرکت در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارت‌های زندگی در حوزه تولید، خرید، نگهداری و طبخ و مصرف مواد غذایی، افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل با جامعه جهانی از طریق صادرات کالا و خدمات مرتبط، پایین آوردن عوارض ناشی از مصرف محصولات غذایی ناسالم اشاره کرد.

برنامه‌های جانبی نخستین نمایشگاه تخصصی «محصولات سالم غذایی، تولید، فناوری و صنایع وابسته» شامل برگزاری همایش، کارگاه‌های آموزشی مرتبط، ارائه مقالات علمی مرتبط، انتخاب بهترین‌ها در هر حوزه است.

مخاطبین و مدعوین این رویداد را نخبگان جامعه که علاقه‌مند به توسعه فرهنگ مواد غذایی سالم  هستند، دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی و غیره، اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط، شرکت‌ها و مراکز تولیدی مرتبط، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط، سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین عموم مردم تشکیل می‌دهد.

 محصول سالم به محصولی گفته می‌شود که از نظر آزمایشگاه‌های معتبر و استاندارد، فاقد مواد زیان‌بار بیشتر از حد مجاز باشد. بازدید از نمایشگاه رایگان بوده و همگان می‌توانند ضمن بازدید از بعضی محصولات به‌عنوان نمونه خریداری کنند.

بر اساس اعلام روابط عمومی معاونت علمی ریاست‌جمهوری، نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی تولید، فناوری و صنایع وابسته، 19 تا 22 مهرماه امسال از ساعت 16 تا 22 در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.
(یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶) ۰۹:۱۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها