شنبه / ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۸۸۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
استاندار مازندران مطرح کرد:

سطح تولید محصولات کشاورزی مازندران افزایش یابد

استاندار مازندران با تاکید بر ارتقا شاخص‌های کشاورزی در جامعه، گفت: سطح تولید محصولات کشاورزی مازندران افزایش خواهد یافت.

ربیع فلاح جلودار در جلسه شورای اداری مازندران در استانداری، اظهار داشت: هفته دولت مزین به شهیدان رجایی و باهنر بوده که این دو بزرگوار الگوی مدیریت جهادی هستند و اکنون مدیران باید سیره و شیوه آنها را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.
وی افزود: امسال در مازندران، 872 طرح با 419 میلیارد تومان طرح و پروژه در هفته دولت امسال به بهره برداری رسید.
استاندار مازندران تصریح کرد: علیرغم کمبود آب در استان امسال پیش بینی می‌شود در محصولات کشاورزی بین پنج تا 8 درصد افزایش تولید داشته باشیم و بسیاری از کشاورزان با برداشت رضایت‌مندانه کشت اول مشغول کشت دوم محصول هستند.
فلاح گفت: سال گذشته به دلیل سرمای زودرس بیش از سه هزار میلیارد خسارت با باغات و محصولات کشاورزی استان وارد شد که تلاش شد با پرداخت تسهیلات بخشی از خسارت‌ها جبران شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری در زمینه مشارکت مردم حضوری فعال داشتند و در کشور رتبه دوم را بعد از استان یزد کسب کرد، افزود: میزان مصرف برق استان در استان 8.5 درصد بوده که از میانگین کشوری بالاتر بوده و به دلیل آن است که مازندران میزبان بسیاری از مسافران و گردشگران سایر نقاط کشور است.
استاندار مازندران بیان کرد: بیش از هزارو 500 کیلومتر راه روستایی در این دولت آسفالت شد که راههای دسترسی ضریب حضور مسافران را در روستا افزایش می‌دهد.
وی با بیان اینکه مازندران قطب کشاورزی در کشور بوده و در تولید بیش از 14محصول تولیدی مازندران رتبه اول را دارد که نقش مهمی در تامین امنیت غذایی کشور دارد، افزود: مازندران می‌تواند با جمع آوری آب‌های سطحی و هدایت این آبها و ساخت سدهای نیمه کاره در مازندران حتی آب پایتخت را تامین کند.
فلاح با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال گفت: مازندران دارای زیرساخت فراوانی در حوزه اقتصادی است که تاکنون با تشکیل ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مشکلات تولید کنندگان و صنایع رفع شد و سال گذشته هزارو 100 واحد تولیدی به چرخه تولید برگشتند.
وی با بیان اینکه در بحث اشتغال 15 هزار شغل از واحدهای فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، بسیج سازندگی و صندوق کارآفرین توسط واحدهای کوچک و خرد و خانگی به وجود آمد و تلاش داریم واحدهایی که راکد ماند را فعال کنیم، افزود: مازندران دارای فارغ التحصلان فراوانی بوده که باید آموزش‌های مهارتی را ببینند و با فعالیت سازمان علم و فناوری و نخبگان شناسایی و جذب شوند.
/تسنیم

(شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶) ۱۰:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها