چهارشنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۲:۰۹
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۶۵۴
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

شناسایی افزون بر ۳۸ فناوری نوین در عرصه تولید محصولات کشاورزی کشور

رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از شناسایی افزون بر ۳۸ فناوری نوین در عرصه تولید خبر داد و گفت:: مکانیزاسیون از مهمترین عوامل ارتقای بهره وری تولید است.

کامبیز عباسی در برنامه «روی خط بازار» رادیو اقتصاد افزود: با کمک مکانیزاسیون ضمن مدیریت نهاده‌های کشاورزی و حفاظت از منابع آب و خاک می‌توان به تولید اقتصادی‌تر دست یافت.
وی اظهار داشت: همچنین با توسعه مکانیزاسیون تولید انبوه و اقتصادی محصولات کشاورزی میسر می‌شود.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: با کاربرد ماشین در فرایند
تولید انواع محصولات کشاورزی ضمن کاهش هزینه‌ها، سختی کار، عملیات منظم و به هنگام مراحل کاشت، داشت و برداشت، مصرف نهاده‌های مورد نیاز تولید به مقدار مناسب و دیگر موارد می‌تواند به ارتقای بهره وری، اشتغال و تولید پایدار در جامعه رسید.
وی افزود: مکانیزاسیون خیلی فراتر از یک ماشین و کاربرد ماشین در فرآیند تولید محصولات کشاورزی است و به عنوان یکی از مهم‌ترین ارکان و عوامل بهره وری در توسعه کشاورزی شناخته می‌شود.
عباسی با اعلام اینکه بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای در ساختار اقتصادی کشور برخوردار است، اظهار داشت: وجود امکانات بالقوه خدادادی از قبیل: خاک، منابع آبی، نیروی کار فراوان، طیف گستره آب وهوایی همه و همه شرایط مساعدی برای توسعه بخش کشاورزی در مملکت فراهم کرده است.
وی گفت:: برای توسعه عملیات کشاورزی به فناوری‌ها و تکنولوژی‌های روز دنیا نیاز است.
رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی از شناسایی افزون بر ۳۸ فناوری نوین در عرصه تولید محصولات کشاورزی کشور خبرداد و افزود: تشویق کشاورزان به استفاده از فناوری‌های جدید از برنامه‌های اولویت دار این وزارتخانه است.
وی در حوزه فناوری‌های نوین معتقد به اختصاص تسهیلات و مشوق‌های لازم به کشاورزان است تا آنان بیشتر به استفاده از این فناوری‌ها ترغیب شوند.
عباسی یادآورشد: پرداخت وام چهار درصدی از محل کمک‌های فنی و اعتباری مکانیزاسیون کشاورزی از جمله این تسهیلات است.
(چهارشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۶) ۱۲:۰۹

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها