دوشنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۹:۴۶
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۲۵۹۰
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

امضای سندهمکاری ایران و ژاپن/ مدیریت مشارکتی جنگل ومرتع

مدیرکل امور بین الملل سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از امضای سند همکاری ایران و ژاپن جهت ظرفیت‌سازی مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع خبر داد.

محسن نقیلو گفت: با امضای تفاهم نامه همکاری بین ایران  و  ژاپن که طی دو روز آینده (۲۴ مرداد) امضا می‌شود، پروژه ظرفیت‌سازی برای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در منطقه بالادست حوزه آبخیز سد کارون به مدت ۵سال در شش استان اجرا می‌شود.

وی با تاکید بر مشارکت مردم در حفاظت از منابع طبیعی تصریح کرد: پروژه جایکا یکی از مهمترین پروژه هایی است که در آن با بهره گیری از مشارکت مردمی منافع ملی و مردم منطقه مورد توجه قرار گرفته است.

مشاور رئیس سازمان جنگل‌ها همچنین تصریح کرد: در این پروژه با ارائه آموزش های لازم به مردم بومی منطقه سعی شده تا روش های بهره برداری از منابع طبیعی معقول شده و روش های معیشتی جایگزین به مردم ارائه شود.

مدیر کل امور بین الملل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: پروژه بین‌المللی ظرفیت‌سازی برای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع با همکاری مؤسسه جایکا در استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، اصفهان، فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان اجرا خواهد شد.

به گفته نقلو، سازمان جنگل ها از سال ۱۳۸۹ با آژانس همکاریهای بین المللی ژاپن( جایکا) همکاری های علمی، فنی و اجرایی دارد.
(دوشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۶) ۰۹:۴۶

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها