سه شنبه / ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۴۰
سرویس : رستوران ها و کافه
کد خبر : ۷۲۵۱۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس رستوران ها و کافه

مک دونالد در چین رکورد می زند؟

مک دونالد شرط بندی کرده است که مصرف کنندگان چینی بیشتر از همه گرسنه هستند. حالا او قرار است دو هزار شعبه جدید در چین افتتاح کند.

بزرگترین رستوران زنجیره ای دنیا، سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد تا 5 سال آینده، دو هزار شعبه جدید در سراسر پرجمعیت ترین کشور جهان، چین افتتاح کند. به این ترتیب کل شعبه های مک دونالد در این کشور به 4500 عدد می رسد.

مدیرعامل شرکت مک دونالد، استیو ایستربروک می گوید: چین به زودی بزرگترین بازار ما در خارج از ایالات متحده خواهد شد.

این شرکت و شرکای جدید او در چین –شرکت های سرمایه گذاری Citic و Carlyle Group- امیدوارند این بازار جدید برای 5 سال آینده به رشد فروش دو رقمی کمک کند. آنها به طور خاص شهرهای کوچک چین را هدف قرار قرار داده اند.

این حرکت از اقدامات مدام ایستربروک برای بازسازی زنجیره جهانی برگر است. آخرین نتایج مالی این شرکت، سرمایه گذاران را خوشحال کرده است. با افزایش فروش، امریکایی ها به نمودار طلایی باز گشته اند.

با این حال، مک دونالد تنها کمپانی بزرگ امریکا نیست که در بازار چین رخنه کرده است. استارباکس (Starbucks) سال گذشته اعلام کرد برنامه ای برای تاسیس فروشگاه جدید برای پنج سال آینده در چین دارد. هدف این است که تا سال 2021، 5 هزار فروشگاه در سراسر چین راه اندازی کند.

مک دونالد چند روز گذشته اعلام کرد که به بزرگترین زنجیره غذایی جهان برگشته است.

ایستربروک در بیانیه ای اعلام کرد: ما در حال ساختن مک دونالدی بهتر و توجه بیشتر به مشتریان است.  

آخرین خبرها حاکی از پرش 5 درصدی سهام مک دونالد است که یک رکورد جدید به حساب می آید. مک دونالد از زمانی که ایستربروک از ماه مارس 2015 به این شرکت آمده، به شدت هیجان زده است. آن زمان مک دونالد با کاهش فروش، تهدیدات ایمنی مواد غذایی و رقابت با برندهای مثل Chipotle مواجه بود.

ایستربروک تلاش کرده است تا مک دونالد تغییراتی در منوی خود با ارائه صبحانه، سالاد سالم تر، استفاده از گوشت تازه به جای گوشت منجمد ایجاد کند. مدیرعامل شرکت می خواهد شرکت را به یک «شرکت برگر مدرن و پیشرفته» تبدیل کند.

مک دونالد گام های دیگری هم برای تسریع این روند برداشته است؛ از جمله ارتقای طراحی رستوران های خود، سفارش با تلفن همراه، کیوسک های سلف سرویس و همکاری با اوبر ایتس (UberEats) برای تحویل موادغذایی.

غول فست فود در خارج از خانه هم بازار خوبی داشته است. رشد مک دونالد در سه ماه گذشته در سراسر جهان از جمله بازارهای توسعه یافته مثل انگلیس، کانادا و آلمان و کشورهایی مانند چین و ژاپن مطلوب بوده است.

(سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶) ۱۴:۴۰

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها