سه شنبه / ۳ مرداد ۱۳۹۶ / ۰۸:۵۷
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۲۳۰۸
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

برداشت برنج آغاز شد/نرخ ۱۷ هزارتومانی برنج ایرانی منطقی نیست

مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد گفت: با توجه به آنکه حداکثر نرخ هر کیلو برنج درجه یک در شمال ۱۰ تا ۱۲ هزار تومان است از این رو نرخ ۱۷ هزارتومان در برخی فروشگاه‌ها و بازار تهران غیر منطقی است.

کاوه خاکسار مدیر کل دفتر غلات وزارت جهاد کشاورزی  از آغاز برداشت برنج خبر داد و گفت: با توجه به سطح زیر کشت 610 هزار هکتاری شالیزارهای کشور پیش بینی می شود که 2 میلیون و 200 هزارتن برنج  برداشت شود.

وی افزود: در سال های گذشته ممنوعیت واردات از مرداد ماه آغاز و تا آبان ادامه داشت اما امسال در راستای کنترل و تنظیم بازاربه سه ماه تقلیل یافت.

خاکسار با اشاره به آخرین وضعیت واردات برنج بیان کرد: با توجه به میزان تولید و سرانه مصرف، سالانه واردات 800 هزارتن برنج مورد نیاز است که طی سه ماه نخست سال بیش از 500 هزارتن برنج وارد شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: طی سال های اخیر با توجه به اعمال محدودیت در استان های غیر شمالی سطح زیر کشت برنج در این مناطق کاهش  و در استان های  گیلان و مازندران سطح زیر کشت افزایش یافته است که این امر بیانگر میل و رغبت کشاورزان به کشت را نشان می دهد.

مدیرکل دفتر غلات وزارت وزارت جهاد کشاورزی  با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت برنج در بازار تصریح کرد: با توجه به آنکه حداکثر نرخ هر کیلو برنج درجه یک در شمال 10 تا 12 هزار تومان است، از این رو نرخ 17 هزارتومان در  برخی فروشگاه‌ها و بازار تهران غیر منطقی است.

به گفته وی معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با خرید بخشی از محصول و توزیع آن در اواخر فصل برداشت در بازار می تواند از نوسانات قیمت در بازار جلوگیری نماید./ باشگاه خبرنگاران جوان،
(سه شنبه ۳ مرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۵۷

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها