پنج شنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۸
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۶۴۲
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی

عرضه یارا کارت به کشاورزان در راه است/کشاورزان نگران دریافت تسهیلات نباشند

با هدف سهولت در انجام امور بانکی کشاورزان و روستاییان برای خرید ملزومات و ابزار و نهاده‌های کشاورزی، یارا کارت از سوی بانک کشاورزی مطرح شد.

مدتی پیش بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای از عرضه یاراکارت توسط شبکه بانکی به دریافت کنندگان یارانه خبر داد تا براساس آن مشتریان بتوانند یارانه خود را ضمانت پرداخت اقساط قرار دهند.

براین اساس با هدف سهولت در انجام امور بانکی کشاورزان و روستاییان برای خرید ملزومات و ابزار و نهاده‌های کشاورزی، یارا کارت از سوی بانک کشاورزی مطرح شد.

حال برای اطلاع از آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات و مزایای آن به سراغ کارشناسان مربوطه می‌رویم:

مسعود اسدی رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گفت: عدم دسترسی کشاورزان به منابع بانکی به سبب نداشتن وثیقه ملکی از جمله معضلات بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به عدم دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان خرده پا از منابع بانکی افزود: بنابراین کشاورزان برای تامین نهاده‌ها و ماشین آلات موردنیاز ناگریزند که به منابع غیر شرعی روی آورند.

اسدی ادامه داد: با توجه به آنکه انواع و اقسام یارانه برق، آب، سوخت تراکتوردر اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، از این رو دولت با ایجاد یارا کارت می‌تواند تمامی یارانه را به عنوان وثیقه از کشاورزان دریافت نماید.

رئیس تشکل‌های بخش کشاورزی تصریح کرد: پرداخت تسهیلات به جامعه کشاورزی با یارا کارت یکی از موثرترین خدمات از سوی بانک به شمار می‌رود.

***پرداخت یارا کارت در آینده ای نزدیک

محمدرضا غفوری کارشناس مسائل بانکی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی بیان کرد: با اجرای طرح یارا کارت کشاورزان به سهولت می‌توانند اقدام به دریافت وام‌های ضروری نمایند.

وی از اجرای طرح یارا کارت تا پایان خرداد ماه خبر داد و افزود: براین اساس تمامی کشاورزانی که یارانه خود را از بانک کشاورزی دریافت می‌نمایند از این طریق می‌توانند به سهولت یارانه خود را ضمانت اقساط پرداخت وام تسهیلاتی خود نمایند.

به گفته غفوری با توجه به دستورنامه بانک کشاورزی حداکثر سقف این وام ۵۰ میلیون ریال است که با اعلام رسمی آن افراد سرپرست خانوار می‌توانند برای دریافت وام به شعبه‌های بانک کشاورزی مراجعه نمایند.

این کارشناس بانک تصریح کرد: با توجه به نیاز اقشار روستایی و کشاورزی پرداخت تسهیلات از طریق یارا کارت می‌تواند به سازوکار مناسبی در جهت حمایت از این بخش باشد.
(پنج شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۰۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها