جمعه / ۵ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۲۲
سرویس : سرویس عمومی
کد خبر : ۷۱۴۶۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس سرویس عمومی
دومین نشست "تریبون بحث غذا و تغذیه"

"بازشناسی نقش غذاهای بومی در نظام غذا" در انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع‌غذایی کشور

دومین نشست "تریبون بحث غذا و تغذیه" که بطور سالانه در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار می شود، با عنوان بازشناسی نقش غذاهای بومی در نظام غذا و تغذیه در روز سوم خرداد 1396 برگزار شد.

در این نشست که با حضور دکتر هدایت حسینی رئیس انستیتو و دبیر علمی این نشست سرکار خانم دکتر نسرین امیدوار همراه بود، اهمیت پرداختن به موضوع غذاهای بومی و سنتی را از منظرهای مختلف و به عنوان یک بسته مطالعه رشته ای مورد بحث قرار گرفت. 

محورهای اصلی این نشست عبارت بودند از، جنبه های فرهنگی و اجتماعی غذاهای سنتی، نقش نظام غذای سنتی در تامین محیط زیست پایدار، جایگاه غذاهای سنتی در تامین امنیت غذایی خانوار و در سلامت تغذیه ای کودکان و نهایتا میزان آنتی اکسیدانها بعنوان عوامل پیشگیری کننده از بیماریهای مزمن در گیاهان و میوه های وحشی و پرورشی بود. 

در خاتمه اهمیت توجه به دانش به عنوان راهبردی برای ارتقای تغذیه و سلامت مورد بحث قرار گرفت. لازم به ذکر است انستیتو ودانشکده علوم تغذیه وصنایع غذایی اجرای برنامه پژوهشی در حوزه غذاهای بومی وتغذیه را در اولویت پژوهشی خود قرار داده است. در این نشست بیش از 50 نفر از اعضای هیئت علمی و پژوهشگران حوزه علوم تغذیه، صنایع غذایی، سیاستگذاری غذا و تغذیه، مردم شناسی و مطالعات فرهنگی شرکت کردند.

(جمعه ۵ خرداد ۱۳۹۶) ۱۰:۲۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها