یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۱۲۵۶
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

۹ هزار تن محصول سیر از طارم صادر شده است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۹ هزار تن سیر از شهرستان طارم صادر شد.

حسین جعفری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: شهرستان طارم در بحث تولید سیر رتبه خوبی در سطح کشور را به خود اختصاص داده و سالانه بیش از دو هزار هکتار از مزارع این شهرستان تحت کشت سیر می رود.

وی اظهار کرد: امسال طارمی ها بیش از ۷۵ هزار تن سیر از مزارع برداشت کرده و روانه بازار می کنند و این محصول به کشورهای اکراین، روسیه ، ترکیه، عراق و آذربایجان صادر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: در سال زراعی گذشته بیش از ۹ هزار تن سیر از طارم صادر شد.

وی اظهار داشت: در شهرستان طارم سیر آذر شهر، سفید و صورتی و محلی برداشت می شود وخوشبختانه برداشت محصول سیر در شهرستان طارم امسال خوب بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: بیش از دو هزار بهره بردار نسبت به برداشت سیر در طارم فعال هستند و برای ۱۰ هزار نفر اشتغال فصلی ایجاد کرده است.

جعفری تاکید کرد: امسال بیش از هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان طارم زیر کشت محصول سیر رفته است و بیش از هزار و ۵۳۹ میلیارد ریال عایده کشاورزان  طارمی در محصول سیر خواهد شد.

وی افزود: محصول سیر شهرستان طارم علاوه بر تامین نیاز بازار استان زنجان به استانهای طارم، گیلان، البرز، قزوین و کردستان، تهران و مازندران صادر می شود.

رئیس سامان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: سیر یکی از محصولات مهم و با ارزش شهرستان است که با توجه به  کیفیت بالای آن قسمت عمده ای از محصول تولیدی علاوه بر تامین نیاز داخل کشور به کشورهای خارجی هم صادر می شود.
(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۵۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها