یکشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۰۹:۳۲
سرویس : خدمات بازرگانی و حمل و نقل
کد خبر : ۷۱۲۵۱
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس خدمات بازرگانی و حمل و نقل

انتخاب صادرکنندگان نمونه کشور کلید خورد

پیش جلسۀ هماهنگی نحوۀ اجرای فرآیند انتخاب صادرکنندگان نمونۀ کشور با حضور رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران، مدیران، معاونین و دبیران میزهای کالایی برگزار شد.

مجتبی خسروتاج، قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس کل سازمان توسعه تجارت با اشاره به ضرورت کامل و به روز بودن بانک اطلاعات صادرکنندگان کشور گفت: بانک اطلاعاتی کامل به منزلۀ اهرم تنظیم کنندۀ سیاست‌های تجاری کشور محسوب می‌شود.

خسروتاج در ادامه افزود: فراهم آوردن بستر برای رشد صادرات از وظایف دولت‌ها است اما معتقدم این بستر باید با نوآوری و خلاقیت همراه باشد، بنابراین، صادرکنندگان صنایع خلاق، دانش‌بنیان و صادرکنندگان کالاهای با ارزش افزودۀ بالاتر در مقایسه با سال‌های پیش شانس بیشتری برای انتخاب شدن دارند.

وی همچنین در خصوص تفاوت شاخص‌های انتخاب صادرکنندگان نمونه در گروه‌های کالایی مختلف خاطرنشان کرد: نظرات جامع و اصولی تشکل‌های صادراتی در انتخاب صادرکنندۀ نمونه و در کارگروه‌های مرتبط مد نظر قرار می‌گیرد تا سطح کیفیت و عملکرد ارتقا یابد.

محمدرضا مودودی، معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات با تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده برای روز ملی صادرات گفت: انتخاب صادرکنندۀ نمونه به‌زودی در چارچوب آیین‌نامۀ مصوب دولت آغاز خواهد شد و صادرکنندگان می‌بایست نسبت به آماده‌سازی مدارک صادراتی خود را جهت ارائه اقدام کنند. صادرکنندگان منتظر اطلاعیه‌های بعدی این سازمان در خصوص روز ملی صادرات باشند.

معاون توسعۀ صادرات کالا و خدمات تأکید کرد: میزهای کالایی در سازمان توسعه تجارت ایران به تقاضاها رسیدگی می‌کنند.

مودودی افزود: مراسم امسال متفاوت از سال‌های دیگر برگزار خواهد شد به گونه‌ای که بازۀ وسیع‌تری از صادرکنندگان را در نظر داشته باشیم. برای آن دسته از فعالین که در لیست صادرکنندگان نمونه قرار نمی‌گیرند نیز دوره‌های آموزشی جهت توانمندسازی آنها در نظر گرفته شده است و در سال‌های آینده یکی از شاخص‌های انتخاب را موفقیت در گذراندن دوره‌های آموزشی تخصصی سازمان توسعه تجارت ایران قرار خواهیم داد.

هر سال 29 مهرماه در روز ملی صادرات از صادرکنندگان نمونه و ممتاز کشور تقدیر می‌شود.
(یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۰۹:۳۲

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها