یکشنبه / ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۰۳
سرویس : صنعت برنج و ماکارونی
کد خبر : ۷۱۱۳۵
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس صنعت برنج و ماکارونی

حذف دستهای پشت پرده احتکار؛پادزهر عدم‌ثبات نرخ برنج دربازار

نماینده مردم سمیرم در مجلس با بیان اینکه برخی از سودجویان با احتکار برنج، قصد دارند برنج خارجی را مهمان سفره های اقشارکم درآمد جامعه کنند،گفت: اشباع بازار برنج با توسعه کشت های پرمحصول در شمال و جنوب کشور عملياتی می شود.

اصغرسلیمی درباره گرانی نرخ برنج،گفت: افزایش تصاعدی نرخ برنج تهدیدی برای حذف این کالای  استراتژیک از سفره غذایی اقشار کم درآمد جامعه  تلقی میشود زیرا نرخ کنونی برنج هیچ سنخینی با قدرت اقتصادی شهروندان ندارد.

  نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقشارکم در آمد جامعه برای خرید برنج ایرانی تحت فشارهای اقتصادی قرار دارند، ادامه داد: توسعهکشتهای پرمحصول،تسطیع اراضی برنج،کاهش هزینه تولید، نوسازی تجهیزات کشاورزی از معیارهای اساسی برای   تولید  انبوه برنج دربازار تلقی میشود.

 وی ادامه داد: اشباع بازار برنج با توسعه کشت های پرمحصول در شمال و جنوب کشورعملیاتی می شود و این در حالی است که نرخ برنج داخلی باید همسو با توان اقتصادی تمام طبقات جامعه تعیین شود.

 سلیمی با بیان اینکه افزایش تولید برنج بالاتر از تقاضای بازار، راهکاری بلندمدت برای به ثبات رساندن نرخ برنج در بازار کشاورزی تلقی می شود،افزود: برای حذف احتکار در بازار برنج ، باید کف عرضه وتقاضا به سمت افزایش عرضه محصول سنگین شود.

                                                    جلوگیری از احتکار برنج ؛ نیازمند نظارت ویژه دولت

وی ادامه داد: جلوگیری از احتکار برنج نیازمند نظارت ویژه دولت برانبارداری محصول استراتژیکی همچون برنج است تا هیچ فردی نتواندبا احتکار برنج کسری در بازار ایجادکند.

سلیمی  افزود: برخی از سودجویان با احتکار برنج، قصد دارند برنج های خارجی را مهمان سفره های اقشارکم درآمدجامعه کنند.

 عضو هیئت رییسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه حذف دستهای پشت پرده احتکار پادزهر عدم ثبات نرخ برنج در بازار  تلقی می شود،یادآورشد: توسعه کشت های پرمحصول درشمال و جنوب کشور ، راهکاری پایدار برای تولید برنج و با نرخی همسو با توان اقتصادی تمام طبقات جامعه تلقی می شود./
(یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۰:۰۳

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها