جمعه / ۲۵ فروردین ۱۳۹۶ / ۱۱:۲۸
سرویس : کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا
کد خبر : ۷۰۸۰۹
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس کشت و صنعت، باغداری ، گیاهان خوراکی و پروتئین سویا

وزیر کشاورزی صربستان، ایران را از بازارهای مهم در حوزه کشاورزی برای کشورش خواند

وزیر کشاورزی و حفاظت از محیط زیست صربستان در نشستی با سفیر کشورمان در بلگراد ایران را یکی از بازارهای هدف و مهم در حوزه کشاورزی برای کشورش خواند.

«برانیسلاو ندیموویچ» روز پنجشنبه در ملاقات با «حسین ملاعبداللهی» با تاکید بر اینکه ایران از بازارهای مهم در حوزه کشاورزی برای صربستان به شمار می رود، گفت: صربستان گواهی کیفیت محصولات کشاورزی ایران را به رسمیت خواهد شناخت و راه را برای ورود محصولات کشاورزی ایران به بازار صربستان باز خواهد کرد.
وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی صربستان به عنوان حلقه اتصال آسیا و اروپا خواستار همکاری نزدیکتر دو کشور در حوزه کشاورزی و انتقال فناوری تولید و فرآوری محصولات کشاورزی شد.
وزیر کشاورزی صربستان با اشاره به عقد موافقت نامه تجارت آزاد محصولات کشاورزی با چین و روسیه آمادگی کشورش را برای امضای موافقت نامه مذکور با ایران نیزاعلام کرد.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در صربستان نیز در این ملاقات ضمن تاکید بر توسعه همکاری های کشاورزی بین تهران و بلگراد، پیشرفت های سال های اخیر کشورمان در حوزه کشاورزی را بسیار مثبت توصیف کرد.
حسین ملا عبداللهی گفت: وضع تحریم‌های ظالمانه بین المللی نتوانست مانع رشد و توسعه ایران در زمینه کشاورزی شود و ایران طی سال های اخیر به یکی از تولید کنندگان و صادر کنندگان مهم محصولات کشاورزی در منطقه خاورمیانه تبدیل شده است.
وی همچنین بر همکاری دو کشور در حوزه تولیدات مشترک و کشت فراسرزمینی تاکید کرد.
سفیر کشورمان در صربستان با اشاره به تولید ماشین آلات کشاورزی و کارخانجات فرآوری محصولات کشاورزی در ایران، آمادگی کشورمان را در صادرات ماشین‌آلات و همچنین دانش فنی به صربستان اعلام کرد.
صربستان با برخورداری از زمین های وسیع حاصل خیز و قابل کشت، آب فراوان و دانش فنی بالا در حوزه کشاورزی، می تواند به یکی از شرکای مهم کشورمان در این زمینه تبدیل شود.
(جمعه ۲۵ فروردین ۱۳۹۶) ۱۱:۲۸

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها