دوشنبه، ۲ مرداد ۱۳۹۶
۱۱:۲۰

حامیان فودنا

یکساله (شهریور94)

آگهی بازرگانی B

آگهی بازرگانی A

پخش و توزیع مواد غذایی میثاق

تبلیغات متنی

مولتی وک خاورمیانه
بهترین راه حل برای بسته بندی محصولات به شما بزرگترین تولید کننده دستگاه های بسته بندی ترموفرمینگ در دنیا تولید کننده ماشین آلات بسته بندی ترموفرینگ ، تری سیلر، فرم شرینک ،مولتی فرش (اسکین) ، توزین اتوماتیک ، کیسه ای ، عمودی ---- ارایه دهنده فیلم های بسته بندی سخت و نرم و اسکین و شرینک شامل: /PE/CPET/PET/OPA/PA/CPP/OPP/PP …
http://www.multivac.ae/
سی دی اطلاعات شرکت های صنایع غذایی
بانک اطلاعات صنایع غذایی ایران شامل بیش از 1200 واحد فعال + اطلاعات کتاب نمایشگاه های اگروفود تهران + شیرینی و شکلات تهران +صنایع غذایی استان مازندران - 09212681145
http://www.foodna.ir/

نیازمندیهای صنعتی

همکاری در فروش و بازاریابی
http://www.foodna.ir/fa/home
سالنامه 1395 صنایع غذایی ایران
http://foodna.com/

گفتگو

گفتگو با جلیل وطندوست مدیرعامل شیرین وطن:
صنایع غذایی شیرین وطن بصورت رسمی از سال 1381 آغاز به کار کرد و در ابتدا با یک خط تولید بیسکویت فعالیت می کرد که به تدریج دیگر اقلام صنعت به آن اضاف...
شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۷
 [تعداد بازدید:757]

تغذیه و سلامت

استفاده از سفره‌های یک‌بارمصرف نه تنها باعث بروز مشکلات و بیماری برای افراد بزرگسال می‌شود بلکه موجب بروز کوتاهی قد در ک...  [تعداد بازدید:101]
مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: با توجه به فصل گرما و سفرهای تابستانی رعایت چند نکته ساده در خصوص مصرف موا...  [تعداد بازدید:82]

خبر نمایشگاهی

دوشنبه پیش رو – 2 مرداد 96
به گزارش فودنا، هیات تجاری متشکل از تولیدکنندگان محصولات موادغذایی و محصولات آرا...
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
 [تعداد بازدید:265]
۲۲ تا ۲۵ آبان 96 برگزار می شود
فودنا - دومین نمایشگاه بین المللی و تخصصی محصولات پروتئینی و صنایع وابسته تهران ...
چهارشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۶ - ۲:۲۲
 [تعداد بازدید:269]

یادداشت روز

مهدی کریمی تفرشی، مدیر عامل گلها
نگاهی به سیاست های اقتادی کشورهای توسعه یافته حاکی از ارتباط تنگاتنگ بخش تولید ب...
شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۶ - ۹:۱۹
 [تعداد بازدید:64]
مطالعه کشورهای توسعه یافته نشان می دهد در همه این کشورها سیاست گذاری ها به گونه ...
سه شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۶ - ۰:۴۴
 [تعداد بازدید:279]
 صفحه ۱ از ۲   ۲   بعدی » 

پربازدیدترین صفحات

استخدام، مواد اولیه، ماشین آلات، صادارت و واردات و انواع نیازمندیهای صنایع غذایی ایران
اعطای نمایندگی انحصاری محصولات غذایی از شرکتهای معتبر بین المللی

جعبه ابزار کاربران

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران
الزامات رشد تجارت در سال 96

۰۷:۵۴ (یکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵)
اخبار مرتبط
» دریافت تندیس برند برتر در کنگره بین المللی توسعه روابط اقتصادی توسط فبروشگاه رفاه
» اقتصاد ایران در سال 95مقاومتی تر شده است
» معرفی متهم اصلی تخلفات اقتصادی

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران اظهار داشت : سال ۹۴ صادرات افت ۱۶درصدی و واردات افت ۲۲درصدی را داشته که معکوس شدن چنین عملکردی، خود دستاورد مهمی برای تجارت خارجی کشور است.

چنانچه مقیاس برای سنجش عمکرد تجاری کشور، آمارها باشد؛ مشاهده می‌کنیم که از برنامه هدف صادراتی برای سال 95 عقب هستیم. چراکه برنامه هدف‌گذاری شده برای سال ۹۵ رشد 20درصدی صادرات بود که در حال حاضر با آمارهای صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایشی را شاهد نیستیم. ولی باید در نظر داشت سال ۹۴ صادرات افت ۱۶درصدی و واردات افت ۲۲درصدی را داشته که معکوس شدن چنین عملکردی، خود دستاورد مهمی برای تجارت خارجی کشور است. ولی چرا صادرات نتوانسته به رشد 20درصدی دسترسی پیدا کند؟‌ در صادرات موانع جدی وجود دارد و اگر برطرف نشود، دستیابی به این رشد دور از انتظار است.

 

البته دولت برای افزایش صادرات در سال ۹۵ با تدوین بسته حمایتی از صادرات غیرنفتی، تلاش کرد تا با حمایت از صادرکنندگان، صادرات کشور را توسعه دهد و به رغم اینکه با کاهش نرخ سود تسهیلات صادراتی به ۱۱درصد گام مهمی برداشته شد، ولی میزان تسهیلات تخصیص یافته با میزان صادرات فاصله زیادی دارد. از طرف دیگر، به‌دلیل عدم تحقق بودجه این بسته، عملا امکان شرایط بهتر برای صادرکنندگان فراهم نشد. به‌طور مثال، از هزار میلیارد تومانی که برای حمایت از صادرات غیرنفتی در بودجه 1395 دیده شد، مبلغی به سازمان توسعه تجارت پرداخت نشده است، نرخ ارز متناسب با تورم افزایش نیافته و هزینه حمل‌ونقل نیز کاهش پیدا نکرده است. حال اگر بخواهیم با این روش حرکت کنیم و بعد انتظار داشته باشیم که رشد 20درصدی صادرات تحقق پیدا کند؛ قطعا انتظار بجایی نیست. به هر حال افزایش صادرات و با ارزش افزوده بالا نیازمند تولید باکیفیت و رقابتی است و حتما باید سیاست‌گذاری‌ها براساس حمایت از تولید با محوریت صادرات باشد تا از این طریق بتوانیم صادرات را رونق ببخشیم. این مهم زمانی رخ خواهد داد که رقابت سالم وجود داشته باشد تا کیفیت ارتقا پیدا کند. ما نمی‌توانیم تنها با استفاده از دیوار تعرفه غیرمنطقی واردات را محدود یا ممنوع کنیم و تصور کنیم که حمایت از تولید انجام شده و تولید می‌تواند صادرات محور شود. این سیاست که متاسفانه‌ تنها سیاست حمایت از تولید در کشور است، سیاست شکست‌خورده‌ای است. اگر به‌دنبال اجرای ابلاغیه اقتصاد مقاومتی هستیم، باید طرحی نو دراندازیم و با سیاست‌های جدید و کارآمد به سمت اجرایی شدن آن حرکت کنیم، نه اینکه اقتصاد مقاومتی را با سیاست‌های خود منطبق کنیم. اقتصاد مقاومتی تولید درون‌زا و برون‌نگر را هدف قرار داده، پس باید تولیدی مورد حمایت قرار گیرد که رویکرد صادراتی و توان صادراتی داشته باشد. چنین رویکرد و هدفی کاری دوچندان می‌طلبد که قبل از هر چیز باید بازنگری در سیاست‌های گذشته حمایت از تولید و صادرات اتفاق بیفتد و قطعا این مهم در کوتاه‌مدت امکان‌پذیر نخواهد بود.

حال با نزدیک شدن به سال 1396، باید گفت که سال آینده از دو منظر برای ما سال بسیار مهمی است؛ یکی اینکه انتخابات ریاست‌جمهوری را پیش رو داریم و این سوال مطرح است که در دولت آینده سیاست‌های اقتصادی کنونی ادامه خواهد یافت؟

موضوع دوم اینکه سال 1396، سال ابلاغ برنامه ششم توسعه است که این هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشد. اگرچه به نظر می‌رسد، نقشه راه همان اقتصاد مقاومتی است، قطعا برای رونق تولید و خروج کلی از رکود، کوتاه‌ترین راه توسعه صادرات است و توسعه صادرات نیازمند افزایش بهره‌وری، کاهش قیمت‌ها و رقابتی شدن کالاهای ایرانی است؛ برای رسیدن به این شرایط مطلوب‌ترین راه بهبود محیط کسب‌وکار یا تامین شرایط مطلوب سرمایه‌گذار داخلی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی خواهد بود. از سوی دیگر، بازنگری در سیاست‌های اقتصادی با هدف تولید برای صادرات، برطرف کردن موانع صادراتی، کاهش نرخ تسهیلات و واقعی کردن نرخ ارز متناسب با تورم، باید در دستور کار قرار گیرد.
/ دنیای اقتصاد

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز :
 
نام فرستنده :
پست الکترونیک : *  
نظر : *
   
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500  

  

آخرین اخبار