دوشنبه / ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۰۹:۲۱
سرویس : بازار پخش و توزیع مواد غذایی
کد خبر : ۷۰۴۲۳
گزارشگر : ۱۰۰۸
سرویس بازار پخش و توزیع مواد غذایی

آغاز نظارت ها بر بازار چهارمحال وبختیاری/فعالیت ۹۵غرفه توزیع میوه

نظارت ها با رونق بازار شب عید چهارمحال و بختیاری روز به روز در حال افزایش است و از طرفی کالاهای اساسی ذخیره سازی شده آماده عرضه شدن در بازار این استان است.

بازار استان چهارمحال و بختیاری روز به روز از رونق بیشتری برخوردار می شود و مردم با به ورود به بازارهای مختلف در شهرهای این استان در حال خرید کالاهای اساسی خانوار از جمله گوشت مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوشت قرمز، برنج، میوه و... هستند.

برنامه ریزی ها برای تامین کالاهای اساسی بازار شب عید در استان چهارمحال و بختیاری از ماه ها قبل در این استان آغاز و کالاهای اساسی خانوار ذخیره شده است.

هم اکنون تلاش های ارگان های مختلف برای جلوگیری از کمبود کالاهای اساسی و گرانی در این استان در بازار شب عید آغاز شده است.

در حال حاضر که تا روزهای پایانی سال چند روزی باقی مانده است مشکلی در تامین کالاهای اساسی در این استان وجود ندارد و مردم کالاهای مورد نیاز خود را بدون هیچ مشکلی تهیه می کنند.

تمهیدات لازم برای تامین کالاهای اساسی خانوار در استان چهارمحال و بختیاری انجام شده است و هم اکنون آمادگی برای عرضه کالاهای اساسی از جمله میوه با قیمت های مناسب دولتی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه مرغ برای نیاز بازار شب عید استان چهارمحال و بختیاری کشتار می شودمدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری در این خصوص اظهار داشت: بیش از یک میلیون و ۶۹۰ هزار قطعه جوجه ریزی در مرغداری های استان چهارمحال و بختیاری صورت گرفته که تا شبد عید امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه آن کشتار و وارد بازار مصرف می شود.

ذبیح الله غریب افزود: بیش از ۴۹۰ هزار قطعه مرغ نیز تا ۱۵ فروردین ۹۶کشتار و وارد بازار مصرف چهارمحال و بختیاری خواهد شد.

وی تصریح کرد: به منظور تنظیم قیمت مرغ در بازار چهارمحال و بختیاری تاکنون ۲۴۷ تن مرغ و ۱۷۳ تن گوشت قرمز در سردخانه های شرکت پشتیبانی امور دام استان چهارمحال و بختیاری ذخیره سازی شده که از ۲۵ اسفند امسال وارد بازار مصرف می شوند.

مدیر کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری قیمت مرغ منجمد درب سرخانه شرکت پشتیبانی امور دام چهارمحال و بختیاری را ۵۵ هزار ریال بیان کرد و گفت: این مرغ در بازار با پنج درصد افزایش به قیمت ۵۷ هزار و ۵۰۰ ریال عرضه می شود.

۹۵ غرفه توزیع میوه در چهارمحال و بختیاری فعال می شود

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: قیمت میوه در سراسر استان یکسان است.

جان محمد الله یاری بیان کرد: ۴۰۰ تن سیب درختی خریداری و ذخیره شده است.

وی همچنین از خریداری ۸۰۰ تن پرتقال برای بازار شب عید چهارمحال و بختیاری خبر داد.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: امسال ۹۵ غرفه توزیع میوه در سراسر استان فعال می شود که ۳۵ غرفه آن تحت نظارت تعاون روستایی به صورت ثابت میوه توزیع خواهند کرد.

وی ادامه داد: در شهرستان شهرکرد ۲۵ غرفه موقت و پنج غرفه دائم برای عرضه میوه فعال می شود.

مدیرکل تعاون روستایی چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: برای ۱۰۰ نفر از بازرسان و ناظران بر بازار شب عید، کارگاه آموزشی برگزار شده است که این کارگاه آموزشی زمینه ساز عرضه مطلوب میوه را در این استان فراهم می کند.

۹ اکیپ دامپزشکی بر عرضه محصولات دامی در چهارمحال و بختیاری نظارت می کنند

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: از ابتدای ماه اسفند سالجاری ۹ اکیپ شامل ۲۷ نفر نظارت بر عرضه محصولات دامی را در استان چهارمحال و بختیاری را آغاز کردند و تا روز ۱۴ فروردین ماه سال ۹۶ بازرسی ها ادامه خواهد داشت.

عبدالمحمد نجاتی گفت: فرآورده های دامی موجود در بازار که دارای مهر دامپزشکی و بهداشت هستند، عاری از هرگونه بیماری و قابل مصرف بوده و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: ۱۵۰ نفر از کارکنان دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری در راستای جلوگیری از شیوع بیماری و عدم انتقال آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خدمات لازم و کافی را ارائه می دهند.

(دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵) ۰۹:۲۱

پست الکترونیک را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید


خبر 1

خبر برگزیده

بازار ارز

سرویس نمایشگاه و همایش‌ها